Wiesmann Roadster: Dokonalá podzimní jízda

2
1941

Rok 1985, Německo. Dva bratři, Martin a Friedhelm Wiesmann, začali uskutečňovat svůj sen, sen který se zrodil již v mládí, sen vyrábět vozy šité na míru, sen s názvem Wiesmann. Ze zkušeností, které nasbírali roky práce a pozorováním automobilové scény, vyvinuli jedinečný vůz, nepodobný žádnému jinému. Vysoce kvalitní zpracování materiálů a zvuk motoru dotažený k dokonalosti skloubené společně pod jeden název, Wiesmann Roadster.

Pro ty z Vás, kteří slyší o vozech Wiesmann poprvé vězte, že se jejich manuálně vyráběné unikáty se stříbrným gekonem ve znaku těší velké oblibě, mají již několik let klub majitelů a ten se rychle rozrůstá a není to jen tím, že zavazadlový prostor přesně sedí Vaší nové sadě golfových holí. Je to charisma, které z vozu vyzařuje, víte, že mít na něj peníze ještě neznamená, že si ho člověk může pořídit. Wiesmann Roadster potřebuje za volantem osobnost ošlehanou překážkami v cestě za opojným úspěchem.

Při prvním pohledu na Wiesmann Roadster nás napadlo další R, kterým lze tento vůz charakterizovat, je to Retro. A musíme říct, že jedno z nejzdařilejších, jaké v současnosti brázdí jarním sluncem zalité cesty. Většina automobilek při návrhu designu retro vozu vychází z vlastních historických modelů. Vzpomeňme třeba BMW Z8 na motivy legendárního BMW 507 z padesátých let nebo koncept Jaguar F-TYPE s kořeny u modelu E-TYPE. Ale Wiesmann nemá historii, kterou by se inspiroval, a proto Vám Roadster nebude připomínat žádný jiný vůz a to, že maska chladiče je podobná té z Jaguaru S-TYPE Vám dojde až po hodně dlouhé době.

Interiér je prostý, aby nerušil požitek z otevřené jízdy. Středová konzole výrazně přehrazuje vnitřní prostor do dvou částí a je osázena pěti menšími budíky a dvěma výraznými, otáčkoměrem a tachometrem, který končí na magických 300km/h. Interiér je téměř bezezbytku celý v kůži barvy, kterou si sami vyberete, a co není v kůži je chromované. Čím méně elektroniky, tím pro Roadster lépe, a proto nikoho nezaskočí chromované kliky stahování okýnek. Nízký profil bočních dveří vytváří pocit, že nastupujete do kokpitu, obklopí Vás a Vaším cílem není rychlá jízda, ale zážitek z jízdy. Masivní kola a dramatická dlouhá přední kapota Vás nenechají klidnými.

Pod kapotou se schovává 6-ti válec BMW o objemu 3.0 ve verzi MF-30 nebo 3.25 pro MF-3. Na výběr máte mezi 5-ti stupňovou a 6-ti stupňovou manuální převodovkou, využít poslední nabízené 6-ti stupňové sekvenční SMG II je pro Roadster téměř hřích. Výkon je 170kW nebo 252kW pro silnější verzi, to je dostatečné množství, aby jste se ocitli v jízdě stokilometrovou rychlostí za 5,9 respektive 4,9 vteřiny. Flotilu vozů Weismann ale vede jiný model, futuristický Wiesmann GT MF4, osmiválec s výkonem 270kW a kolty proklatě nízko. O tom ale až jindy.

2 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here