RUF CTR 3: Ďábelský plamen se vzorem od Porsche

0
1328
Porsche vyrobilo model Cayman jako nejmenší model své supersportovní značky a měl být jakýmsi milým předskokanem velkým sporťákům. To se celkem dařilo, dokud si německá firma RUF se sídlem u okruhu v Bahrajnu nevzala auto do svých temných dílen. Aby bylo jasno, RUF není úpravcem aut v klasickém slova smyslu, v Německu je registrována jako čistý výrobce vozů. A svůj předmět podnikání dokazuje na vozech Porsche, mnohdy totiž jako Porsche ani nevypadají a když pak vyjedou z garáží, původní auta od Porsche se stávají na silnici pouhými komparzisty… U RUF totiž dostávají nové díly, nové tvary i nové motory. Je to továrna genetických úprav, inženýři v rukavicích a ochranných oblecích vezmou vzorek DNA, prozkoumají ho a připraví její modifikace. V jejich rukou vznikají zdravější, silnější a atletičtější jedinci. Stávají se z nich krutovládci na silnicích a svými čísly v technické dokumentaci pak zesměšňují v podstatě všechny supersporty.
Na první pohled zejména zepředu poznáte charakteristické rysy Porsche, tím ale tato skutečnost začíná i končí. CTR3 působí kompaktně, elegantně a agresivně, je to žralok číhající na svou kořist i sprinter zakleknutý v bloku. S motorem uprostřed má vynikající potenciál, s motorem od RUF je brutálním dravcem, a s výkonem sedmi set koňských sil se řadí do společnosti Ferrari Enzo nebo SLR McLaren, to už je vybraná společnost. Jenže CTR3 jde dál a tuto skupinku nechává hluboko v poli poražených! Vzhledem ke svému výkonu a točivému momentu 890 Nm totiž RUF muselo upravit i rám od Porsche, proto se dočkal vyztužení hliníkovými prvky a ochranné konstrukce při převrácení. Jako kompenzaci u RUF přepracovali díly z Caymana na uhlíkový kompozit pro odlehčení modifikovaného sportovce, takže po startovním výstřelu vypálí tento sprinter na stovku za 3,2 vteřiny a než se okolí rozkouká, na tachometru spatříte maximálku 375 km/h!
Je toto možné? Ano, hladový motor musel dostat nové sání vzduchu a tomu se podřídil celý design vozu. Masivní vstupy vzduchu v předním spoileru nestačily obsluhovat agresivní srdce auta, a proto musela přijít inspirace v závodních vozech a na střeše přibyl další vstup vzduchu. A zatímco se motoru konečně dobře dýchá, designéři se věnovali zádi vozu. Jejich kreslící pera byla lehká a precizní, na CTR3 nenajdete žádné brutální monstrózní přítlačné křídlo, žádné díly nafukující vůz, naopak, inženýři si vše spočítali a díky skvělé aerodynamice mohli vytvořit dokonalou záď vozu. Zezadu tak CTR3 působí spíše jako futuristický koncept pro výstavní mola nějaké automobilky než odfrkující ryzák pro běžný silniční provoz. Pořád vás ale asi nenapadá ta hlavní myšlenka, to tajemství, ta hrdost tohoto vozu.
Asi je třeba odhalit další drobnosti hrátek s DNA od Caymana, CTR3 muselo dostat nové obří keramické kotouče s šestipístkovými třmeny, které přenášejí brzdný efekt přes 19palcová kola vpředu a 20palcová vzadu. I přes velikost těchto kol je naprosto nemyslitelné sešlápnout plynový pedál v kokpitu po startu na podlahu, žádná sebedokonalejší pneumatika na světě by výkon nezvládla! A pokud nechcete gumy zničit ještě před rozjezdem, nezbývá, než si hrát citlivě s plynem a hledat hranici bájné akcelerace. Stále ale článek asi neodhaluje to nejpodstatnější – srovnání s legendami opředeným supersportem. CTR3 je vůči němu o více než čtyři sta kilo lehčí, má o deset válců méně, rozvor má však téměř shodný a výkonnostně i jízdními vlastnostmi se mu s elegancí sobě vlastní hravě vyrovnává… S čím, že tu RUF CTR3 srovnáváme?
S bombastickým předraženým Bugatti Veyron! Přesně tak, RUF CTR3 je díky své jedinečné technologii, brutálnímu výkonu, nízké váze a koncepci s motorem uprostřed padnoucím konkurentem nejdražšího a nejvýkonnějšího vozu planety. Klidně je postavte na startovní lajnu vedle sebe, nechejte rozdýchat a zahřát jejich dokonalé útroby a připravte se na závod století. Tyto dva supersporty se spolu poperou na život a na smrt, jeden druhému nic nedaruje. Bude to zápas lva s tygrem, dvou dravých šelem, dopředu neurčíte vítěze, a kdybyste snad někde na světě našli trať, kde by Veyron porazil CTR3, pak rozhodně tento geneticky dokonalý jedinec neodejde s pošramoceným egem. Takové myšlení od svých rodičů nedostal, strach je mu cizí, a tak by vyhlížel další souboj, kde by ze sebe mohl vydat ještě více a pokořit vůz opředený mnoha legendami. Vítejte ve světě genetického inženýrství, kde žádná myšlenka není tabu. Z laboratoře vám CTR3 doručí za cenu 10,5 milionu korun.

Technická specifikace
Motor: šestiválcový plochý přeplňovaný
Výkon: 515 kW / 700 koní
Točivý moment: 890 Nm
Náhon: zadní kola
Převodovka: sekvenční manuální 6stupňová
Brzdy: šestipístkové třmeny a keramické kotouče, průměr 380 mm
Kola: 8.5” x 19 / 12.5” x 20
Pneumatiky: 255/35 ZR 19 / 335/30 ZR 20
Délka/šířka/výška: 4,445/1,944/1,200 mm
Rozvor: 2,625 mm
Suchá váha: 1,400 kg
Max. rychlost: 375 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 3.2 sec
Cena bez daně: 380,000 euro (10 450 000 Kč)

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here