Bojové umění jménem Nissan 350z

0
1915

Dvousedadlový vůz. Ne 2+2. Žádná provizorní zadní lavice. Prostě žádný kompromis. Jen Vy a spolujezdec, oba nedočkaví co nový 350Z předvede v akci.

Vychází z původní verze, která ve světě sklidila velký úspěch a v rukávu má řadu designových a technických vylepšení. Splývavé tvary karoserie v kontrastu ostrých linek nejen příjemně vypadají, ale také zajišťují ve své třídě nejlepší koeficient Cx (odpor vzduchu). Hodnota 0,29 umožňuje 300 koním dosáhnout elektronicky omezených 250km/h. Od prvního okamžiku působí dynamicky. Místo hlasivek dvě mohutné koncovky výfuku. Emblém „Z“ po obou stranách vozu je důkazem, že 350Z pochází z dobré rodiny, do které patří i legendární 240Z Datsun. O kvalitní a ostrý zrak se stará pár bixenonových světlometů s azurovým světlem. Na druhé straně se o bezpečnost za Vámi starají LEDková brzdová světla velmi originálních tvarů. Karoserie je hladká a celistvá, nic rušivě nevystupuje. Dlouhá příď s výraznou mřížkou, klenutá střecha a plynulý přechod k zavazadlovému prostoru. Použití slitinových 18-ti palcových kol také něco napovídá. Říkate, že už chcete okusit i jeho interiér? Stačí uchopit stříbrné svislé madlo dveří, přitáhnout a kokpit 350Z je rázem přístupný. Nastupování je poměrně pohodlné, je potřeba se pouze více přikrčit. Sedadla řidiče a spolujezdce nejsou totožná. Jako řidič máte lepší oporu stehen a extra výztuže okolo ramen. Tvarování sedadla řidiče věnovali konstruktéři zvýšenou pozornost. Pro Vás to znamená, že sedíte jako řidič závodního vozu: pevně opřený, uvolněný, sebejistý a přitom sedíte ve sportovním cupé jen za 1 300 000 Kč.

Usedněte, upravte polohu vyhřívaného sedadla, připoutejte se čtyřbodovými pásy a potřebně srovnejte zrcátka. Podobný postup nás učili v autoškole. Posuďte však sami, jestli precizní nastavení vyhřívaných zrcátek skutečně při rychlé jízdě využijete. Tři perforované pedály jednoznačně deklarují sportovní charakter 350Z. Trojice kruhových přístrojů, pohyblivých společně s výškovým nastavováním volantu, to potvrzuje. Jsou vždy v přesném úhlu Vašeho pohledu a nemusíte na ně zdlouhavě přeostřovat. S velkým znakem Z ve středu volantu se cítíte podobně neohroženě jako Zorro mstitel. Vnitřní prostory totiž vzbuzují pocit bezpečí a připadáte si obklopeni pevnou hmotou. 350Z také počítá s tím, že každá cesta není jen výletem. Proto je zavazadlový prostor překvapivě velký. Kapacita 235 litrů je dostatečná pro dva velké golfové vaky nebo jakoukoliv jinou sportovní výbavu určenou zábavě mezi projížďkami. Takže naložte co je potřeba a můžete vyrazit.

Pořádně přitlačte pravý pedál k podlaze a uvidíte, co se stane. Srdcem a duší všech modelů s označením „Z“ je motor. Konkrétně 3.5 V6 je spíše zábavním centrem, protože má opravdu nádherný a specifický zvuk. V obci je pro něj 50km/h trápením a hrubými tóny to dává najevo. S 350Z budete mít často stažená okénka, abyste zasytili svůj sluch. Není to sice motor Ferrari, ale jeho temné brumlání a drsnost s naléhavostí ve vzrůstajících otáčkách mají své kouzlo. 5,8 sekundy stačí 350Z aby z okolní scenerie vytvořil šmouhu ubýhající rychlostí 100km/h. A to nejen díky výkonu šestiválce. Velký podíl má přesné řazení. Šest rychlostí převodovky, vyrobené speciálně pro 350Z, padá na rovných úsecích jedna za druhou. Koutkem oka vnímáte kontrolku, která hbitě zčervená, jakmile motor dosáhne ideálních otáček pro přeřazení. Vpřed i vzad jde řazení příjemně ztuha, zatímco do stran se snadno poddává.

Ke sportovní jízdě patří i oblíbená hudba. Audio systém Boss s měničem na 6 CD a sedmi reproduktory už si s Vašimi požadavky poradí. Středový panel nabízí kromě audia i palubní počítač a 3 malé budíky. Jeden multifunkční, druhý po kontrolu teploty oleje a třetí odhaluje stav baterie. Nectností palubního počítače je nepříliš kvalitní kryt, který se při používání nepříjemně vykle.

Dobrá stabilita vozu, zajištěná hmotnostím poměrem 53/47, dovoluje pohonu zadních kol předvést potenciál stroje. Vjíždíte do vrcholu zatáčky. Tvrdě brzdíte a brzdové třmeny Brembo se zakusují do masivních vnitřně chlazených kotoučů. 350Z přenáší hmotnost dopředu, tiskne přední kola do asfaltu a ochotněji tak zatáčí. Vzápětí sešlápnete plyn a zrychlení vtlačí hmotnost pod zadní kola, téměř k dokonalé rovnováze 50/50. Na výjezdu to znamená lepší stabilitu, stálý kontakt pneumatik, rychlejší průjezd zatáčkou a znatelně širší úsměv.

Pokud chcete ještě trochu adrenalinu navíc, můžete 350Z svěřit renomované firmě Nismo, která s  Nissanem dokáže výkonové i designové divy. Svým výkonem se současný leader rodu Z samozřejmě nevyrovná velikánům jako Ferrari, Porsche nebo Lamborghini. Přesto s ním zažijete příjemné i adrenalinové chvíle. Takový je 350Z – cenově dostupný elegán s dravou duší.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here