Aston Martin DBS: Smrtící jed a kouř z hlavně

0
962

Aston Martin není pro pana Bonda žádnou novinkou. Avšak k novému představiteli nejslavnějšího tajného agenta, drsnějšího než kdy dříve, bylo třeba přidat i vůz odpovídající jeho ostře řezanému profilu. A tak se inženýři a designéři Aston Martin na přelomu roků 2005/2006 zavřeli do místností třikrát tři metry a v agonii ponorkové nemoci vyvrhli na papír první náčrty vozu pro natáčení Casina Royale (článek zde). V liniích zkřížili geny veleúspěšné DB9 a závodního speciálu DBRS. Tím vznikla nejostřejší studie Aston Martin v historii.

K rozhodnutí přivést vůz nejen k filmovému životu přispěl i fakt, že Maserati zahájilo výrobu revolučního Gran Turisma a Jaguar požehnal produkci CX-F, pod kterým se podepsal tvůrce V12 Vanquishe. Tyto konkurenční modely se až nápadně přibližují image, se kterou před pěti lety začal Aston Martin dobývat svět. Bylo třeba učinit ostrý řez a použít injekci adrenalinu a testosteronu v poměru 1:1.

Výsledný vůz připomíná počínání z pokrokové počítačové hry s divokými automobilovými závody v prašných ulicích virtuálního města. Rysy přední masky jsou vytaženy do extrému. Nové prolisy pod halogenovými světlomety evokují pocit přítomnosti ostříleného žoldáka s vystouplými lícními kostmi. Každý prut tradičního grilu chladiče byl vytvarován tak, aby navazoval na tvar kapoty. Sání pod grilem je zvýšeno i rozšířeno, tím masce prakticky dominuje a opticky vůz snižuje. Nápadné je podložení bočních stran přední masky plochými spoilery. Prolisy v kapotě byly protaženy téměř na zlom hrany a přibyly v ní dva průřezy odvádějící teplo z motoru. Prahové lišty působí jako vrostlé implantáty futuristického mechanorganismu. Zadní spoiler integrovaný ve dveřích kufru také doznal úprav, je vytáhlejší, opatřen LED brzdovým světlem a podtržen chromovanou lištou. Zásadní změnou je řešení difuzoru mezi výfuky, je sportovní, opancéřovaný, nekompromisní. Jakoby nás připravoval na sežehnutí plameny démonů spoutaných v masivním motoru.

V nitru vozu je ukryt šestilitrový motor V12 s výkonem 510 koní. Tím se DBS řadí na pozici třetího nejsilnějšího modelu Aston Martin, druhým je Vanquish S (článek zde) s 520k a prvním pak Vantage z roku 1998, kterému tehdy konstruktéři do přeplňovaného motoru V8 5.3l voperovali 600k. DBS zdolá stovku za 4.3 vteřiny a s maximálkou 300+ km/h přesně zapadá do společnosti Maserati Gran Turismo a Jaguaru CX-F, který by měl mimochodem po Aston Martinu převzít roli vozu agenta 007 ve 22. pokračování Bondovek.

Síla, krása a duše… To je ústřední motto značky Aston Martin. Interiér DBS jej naplňuje na výbornou a tak se nelze divit, že křišťál, hliník, chrom, uhlík, kůže a alcantra splývají v jedno souznící smyslové opojení. Šestistupňovou manuální převodovku korunuje uhlíková řadící páka ve tvaru kloubní hlavice, jako vystřižené ze skeletu kyborga. Ručně prošívaná kůže tvoří většinu povrchů interiéru, dokonalý volant nevyjímaje.

Aviatický znak Aston Martin, rozepnutá křídla, opět povznesl značku vzhůru. Cena DBS bude oznámena v září a od ní se bude odvíjet i úspěšnost prodeje modelu. Wallpapery Aston Martin DBS zde…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here