Radim Jančura: Studentský nápad za milióny

2
483

Narodil se v lednu 1972 do ostravské metropole. Po ukončení střední školy se přihlásil se ke studiím brněnské VUT na Elektrotechnické fakultě. Už v začátcích života vysokoškoláka ho ale vyloženě nenadchla představa chudého studenta. Sbalil se a odjel na pár měsíců pracovat do Anglie – samozřejmě nelegálně, protože jinak to v té době nešlo. A zrovna v téhle zemi dostal nápad, který ho dnes řadí k nejúspěšnějším podnikatelům v České republice. Dívky, které ve Velké Británii potkával, pracovaly většinou jako au pair. Tato dvě slova s francouzským přízvukem u nás tehdy nebyla velmi známá a Radimovi Jančurovi se „zalíbila“. Posbíral pár potřebných kontaktů a domů už odjížděl s představou, jak otevřít svět mladým lidem – nedlouho po sametové revoluci. Psal se rok 1993 a jednadvacetiletý student zakládá z nuly v Brně svou agenturu Student Agency.

Začínal s jedním zaměstnancem a dnes jich zaměstnává na čtyřista. Poboček své společnosti má u nás deset a pronikl i na Slovensko. Au pair agentura byla první ideou a postupně k ní zařadil nabídku pracovních a studijních pobytů po celém světě. Jak jinak než v cizí zemi se člověk naučí cizím jazykem opravdu mluvit? Radim Jančura to od počátku věděl. Proti konkurenci snížil cenu na polovinu a brzy si vydobyl přední místo v oblibě u mladých lidí. Ti vedle jazykového zdokonalení většinou hledali možnost sebevzdělání po prvních neúspěšných zkouškách na vysokou nebo chtěli alespoň na nějakou dobu vycestovat. Agentura od svého vzniku působila velmi solidním dojmem a její nabídka pobytů byla vždy založena na důvěře a kvalitě poskytovaných služeb.     

A kvalita byla jedním z hnacích motorů Radima Jančury a jeho dalších úspěšných projektů. Klienti cestovali za svými sny většinou autobusy budoucí konkurence. Úroveň řidičů se jim moc nazamlouvala, proto agentura brzy posadila do autobusů své vlastní usměvavé stevardky. A to byl už poslední krůček, aby podnikatel začal uvažovat nad koupí vlastního autobusu s linkou do Londýna. Brzy přibyly linky do dalších měst a žluté autobusy se začaly stávat symboly cest za prací, studiemi nebo návštěvami po celé Evropě. A vyšší standard cestování v podobě příjemné průvodkyně, nabídky nápojů, poslechu hudby nebo sledování televize v průběhu únavné cesty se Radim Jančura rozhodl zavést i v rámci České republiky. Neodradilo ho chování konkurence v podobě blokování vjezdu na některá autobusová nádraží. Ani tvrdý začátek první linky z Prahy do Brna, kdy autobus několik dnů jezdil úplně prázdný. Postupně vybudoval po celé České republice vnitrostátní síť, kterou dnes využívá každá generace. Vždyť si to přiznejme, na hýčkání se velmi snadno zvyká. A zaměstnanci Student Agency to opravdu dokáží. Za rozumnou i nízkou cenu nabízí oplátkou kvalitní služby, což není běžná kombinace, ale jim se to podařilo skloubit. Důkazem je prvenství v kategorii Nejlepší autobusová společnost v rámci letošního udílení cen TTG Travel Awards 2007.

Dalším dlouhodobým projektem se stal prodej levných letenek po celém světě. Díky důvěře již stávajících zákazníků se brzy stala Student Agency obratem a počtem klientů největším prodejcem letenek na českém trhu a dnes dovede nabídnout i něco navíc. V únoru letošního roku propojila svůj rezervační systém s nízkonákladovým dopravcem SkyEurope a své zákazníky si okamžitě získala výhodou rezervace na 24 hodin s možností výběru způsobu platby.

Podnikatel roku 2005 se sám nazývá ve svém vytvořeném světě „hledačem chyb“, který když mlčí, tak rozdává pochvaly. Je perfekcionalistou, kterému nenávist konkurence přidává sílu a energii jít dál. Možná i proto byla Student Agency vyhlášena nejen čtvrtou nejobdivovanější společností České republiky za rok 2007 v žebříčku Czech Top 100, ale hlavně je vyhlášená mezi spokojenými zákazníky, kteří se k ní stále vrací.

Radim Jančura nepřestal rozvíjet svou všestrannost dál. Vybírá si všude tam, kde je nízká úroveň služeb a s rozmyslem se nyní chystá na vlastní hotelový řetězec a soukromé vlaky. Nabídka nejlevnějšího a kvalitního servisu, dobře školení a motivovaní zaměstnanci a výborný marketing považuje za tajemství jeho úspěchu. Dodává, že je jediným ředitelem a majitelem, který co vydělá, ihned investuje do rozvoje své firmy. Nechme se tedy překvapit, protože ve svých investicích se ještě nespletl.    

2 KOMENTÁŘE

  1. Důchodce co mi je platné znát řešení globálního
    problému (Pitná voda pro 2 miliardy lidí) když
    nedokážu oslovyt zájemce.Můžete mi poradit?

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here