Robustní stavba Audi Q7 dodává mylný dojem nemotorného slůněte na cestách, opak je ale pravdou a hbité SUV si jako zákazníky nachází úspěšné individualisty, kteří se nespokojí s kompromisy a chtějí mnohostranný vůz, který je pohodlně doveze po běžných cestách, stejně tak jako na hory nebo nabídne zábavu mimo silnice, pro ty, kteří hledají reprezentativního společníka, který mluví stejnou řečí a zaujímá stejné postoje.
A nejen to, Q7 je momentálně nejúspěšnějším modelem automobilky Audi a zatímco jiné automobilky brečí nad současnou krizí, volají o pomoc a jako tonoucí se chytají každého stébla, Audi s ledovým klidem oznámilo rekordní prodeje v roce 2008, stejně jako rekordní obrat a zisk. Nekompromisní. Úspěch přitahuje úspěšné a naopak.
Nová generace se dočkala mírného faceliftu, decentnost změn a zaměření se na technické inovace je vstřícným krokem i k současným majitelům Q7, jelikož jejich cena se nijak dramaticky nepropadne a stále si Q7 zachová výjimečný status jako nejvýhodnější investice do automobilu své kategorie. Co je teda na Audi Q7 nového? Příď vozu se dočkala nové masky chladiče, která je vyplněna chromovanými lištami s černým pozadím a facelift se také dotkl předního nárazníku, který obsahuje v nasávacích otvorech pás ze světelných diod sloužících jako směrovky. Pod nárazníky se nachází integrované ochranné kryty podvozku, ty byly taktéž přepracovány. Některé části vozu jsou pro úsporu váhy vyrobeny z hliníku. Novinky v interiéru se v podstatě neodehrály, zato vnitřní technologie vozu udělala další skok kupředu.
Největší inovací je rekuperační systém, jenž přeměňuje kinetickou energii na elektrickou například během brzdění a tím zajišťuje úsporu paliva až o dva litry na sto kilometrů. Tato technologie společně s vysoce sofistikovaným oběhem výfukových plynů tak dovoluje Audi prezentovat svůj motor 3.0 TDI jako nejčistší diesel současnosti. Celkem si pro své Q7 můžete vybrat z nabídky šesti motorů, dva zážehové a čtyři vznětové.
Nejvyšším modelem je dvanáctiválcový turbodiesel, který nabízí výkon 500 koní a kroutící moment 1000 Nm při kombinované spotřebě 11,3 l/100 km – nejvýkonnější dieselový motor ve voze typu SUV na světě. Tato motorová jednotka je vývojově spojena s úspěchy Audi ve slavném závodě 24 hodin Le Mans s vozem R10 TDI a právě díky svému sportovnímu duchu dokáže nabídnout zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,5 sekundy a maximální rychlost se pohybuje v okolí 250 km/h.