Leonardo Del Vecchio se narodil v roce 1935 v Miláně. O dětství příliš nemluví a etapa jeho života v sirotčinci je všemi respektována. Poprvé objevil svět brýlí jako učeň v továrně, která vyráběla formy na autodíly a obroučky na brýle. Když potom mistroval v jiné továrně na výrobu medailí, nedokázal se zbavit myšlenky, dostat se blíž světu, který ho jako učně fascinoval. Jeho rozhodnutí založit vlastní firmu přineslo o několik let později revoluci ve vnímání brýlí. Brýle přestaly být handicapem, staly se důležitým módním doplňkem.
V roce 1961 začínal s 10 zaměstnanci vyrábět části brýlí pro různé odběratele a o 10 let později představil v Miláně svou první kolekci obrouček pod značkou Luxottica. Ihned zaznamenal úspěch. Jeho nabídka kvality za nízkou cenu oslovila široké spektrum zákazníků. Leonardo Del Vecchio začal budovat impérium, které brzy vešlo ve známost svými inovativními nápady. A čím si zajistil svou rychlou podnikatelskou expanzi? Hlavním tahounem se stala silná distribuční síť a jeho obroučky začali odebírat soukromí optici i velkoobchodníci.
Potud vše působí jako normální vznik průměrně úspěšné firmy, kterých jsou na světě tisíce. Ale Leonardo Del Vecchio neměl sen pouze poskytovat lidem potřebný doplněk určitého stylu. Chtěl změnit tváře všem, nejen vybranému okruhu lidí. Byly mu otevřeny honosné dveře do síně slávy. Dveře, které zůstaly otevřené. Ne však pro jeho návrat, ale pro další, kteří se k němu připojili. V roce 1988 podepsal svou první licenční smlouvu se známou módní ikonou a Leonardo začal designovat sluneční brýle pro Armaniho dle stylu jeho módních výtvorů. Brzy následovala další slavná jména. Valentino, Moschino, Chanel, Versace, Dolce&Gabbana a dalším módním domům a návrhářům Leonardo začal navrhovat především sluneční brýle, po kterých už několik let prahnou všechny generace. Dnes do jeho společenství Luxottica Group patří i takový fenomén, jako je Ray-Ban – nejprodávanější značka slunečních brýlí na světě. V minulém roce podepsal licenční smlouvu s Polo Ralph Lauren, Tiffany & Co. a Burberry. Celkově tak může nabídnout 27 světových značek, včetně 8 vlastních, což už dokáže uspokojit každý trh.
Nejsou to však pouze módní doplňky. Leonardo veškeré tvary obrouček stále zdokonaluje, aby byly kvalitní a pohodlné. U dioptrických obrouček vytvořil tvary, které jsou lehoučké a precizně kopírují všechny tvary obličeje. Získal řetězce jako jsou LensCrafters nebo Sunglass Hut a dovede dnes nabídnout profesionální péči i při výběru čoček nebo dioptrických skel. Začínal s 10 zaměstnanci, dnes jich má přes 52 tisíc. Má dvě továrny v Číně a ve svých šesti továrnách v Itálii zaměstnává více než 7000 lidí. Tam vznikají ty hodnotnější typy výrobků v pravém „Made in Italy“ stylu. A že jich vzniká denodenně nemalý počet! Celkově se každý den vyrobí až 130 tisíc kusů a roční prodej se pohybuje kolem 30 miliónů brýlí. Se svými 5800 obchody, které patří do Luxotticy Group, pokrývá 130 zemí světa. Jeho obroučky pro vybrané značky díky distributorům najdeme i u nás. Jen obrat za minulý rok činil přes 4 miliardy EUR (cca 110 miliard korun českých).
Za úspěchem svého gigantu Leonardo Del Vecchio vidí rozsáhlou síť distribuce, kvalitu finálního produktu, různorodou stavbu značek a neustálou inovaci navazující na sledování změn na trhu. Sám tvrdí, že pokud firma vyrábí co nejlépe a dobře nakládá s finančními prostředky a zdroji, které má k dispozici, pak je virtuálně nemožné, aby to zákazníci neviděli a šli ke konkurenci. Leonardo si možná tenkrát jako sirotek předsevzal, že už nikdy nebude sám. A pracovně i soukromě se mu to podařilo. Dnes jej obklopuje velká rodina a když svou obrovskou jachtou Moneikos brázdí vody Středozemního moře a vzpomíná na své dětství, určitě může být hrdý na to, co dokázal.
obrat 110 milionu korun rocne???pane autore, bud 110 miliard nebo je to cisty zisk???
Hezký večer, děkujeme za upozornění. Samozřejmě se jednalo o obrat v miliardách. Chyba mohla vzniknout při nešťastném překladu výsledovky. Nyní je vše opraveno tak, jak má být. Za Dreamlife Petr Štěpánek
Omlouvám se, upsala jsem se při přepočtu na české koruny…
Petra
mne sa podarilo kupit ray bany za ludsku cenu na: http://www.fesanda.sk/rayban
inak nieje vam divne, ze v usa to nestoji take hrozne peniaze ako v europe?