Legendární vlaky, které křižují kontinenty II. díl

1
1631
Jižní Amerika
Peru Rail
Vlak, na který určitě nezapomenete. Tentokrát nečekejte nic luxusního, „pouze“ originální Peru Rail, brázdící peruánský jih a statečně šplhající do posvátných a strmých svahů Machu Picchu. V blízkosti starobylých svatyní Inků lemují trasu Peru Rail stánky přetékajícími cetkami, jejichž majitelé – místní usedlíci – jsou odhodlaní vytěžit z turistů a jejich peněženek co nejvíc. Na konci cesty čeká ale odměna v podobě závratného panoramatu Machu Picchu – zázraku s 500 letou historií.

Chihuahua Pacifico
Vítejte na palubě mexického Chihuahua Pacifico, brázdícího zemi mezi městem Chihuahua ve stejnojmenné provincii a Los Mochis na pobřeží Tichého oceánu. Přezdívá se mu Chepe /čteno čepe/ a proslavil se svými přejezdy nádherných kaňonů v Barranca del Cobre, což v překladu znamená „měděný kaňon“. Tuto oblast najdeme v srdci Sierra Tarahumara a pohled na propastně hluboké kaňony, které se nám zjeví před očima, patří k tomu nejkrásnějšímu, co může Střední Amerika nabídnout.

Afrika
Rovos Rail
V Jižní Africe je Rovos Rail pojem. Mimo jiné i proto, že se řadí k nejluxusnějším vlakům na světě. Ale redukovat Rovos Rail pouze na přepychový interiér by znamenalo pominout to hlavní, v čem spočívá jeho šarm – pohádkovou krajinu, míhající se za jeho okny. Výchozí stanicí je hlavní město Pretoria, cílem nejjižnější cíp země, odkud pokračuje do Cape Townu, jednoho z nejstarších jihoafrických měst. Při své cestě zdolává i Montagu Pass, proslulou stezku v provincii Cape. Jedním z nejmagičtějších momentů je ale průjezd nad Viktoriinými vodopády v Zimbabwe. Toto privilegium je vyhrazeno vlaku spojujícímu Cape Town a Dar es Salaam v Tanzanii. Abyste si tento zážitek mohli dopřát, počítejte se zhruba 14 dny cestování a několika tisícovkami eur.
Asie
Eastern & Oriental Express
Přenesme se nyní do vlhkého klimatu jihovýchodní Asie, mezi rýžová pole a džungli. Tady narazíme na poněkud staromódní vagóny Eastern & Oriental Expressu, východního bratrance slavnějšího evropského Orient-Expressu. Jeho cesta začíná v Thajsku, odkud pasažéry dopravuje do srdce jihovýchodní Asie – Singapuru. Na koleje se tento luxusní veterán nostalgicky vrátil začátkem 90. let 20. století, 11 let po Orient-Expressu. Cestu mezi Bangkokem a Singapurem měřící asi 2000 kilometrů zvládne za tři dny a dvě noci. Během nich projede v blízkosti řeky Kwai, hrdinky slavné knihy i stejnojmenného filmu.
Austrálie
Indian Pacific
Hádejte, jak projet celou Austrálii z východu na západ /4 300 km/ za čtyři dny a tři noci a moci se přitom opájet okolní přírodou? Odpověď je snadná: díky Indian Pacificu. Nástupní stanicí je Sydney, odkud vlak pokračuje na západ přes Adelaide, Cook, Kalgoorlie až konečně dorazí do cílové stanice Perthu, kde si pasažéři po čtyřdenní cestě mohou dopřát zaslouženou koupel v nekonečné modři Indického oceánu. Na této trase si v blízkosti města Cook užijete i nejdelší rovný železniční úsek na světě, dlouhý 480 kilometrů.

The Ghan
Zatímco Indian Pacific křižuje Austrálii z východu na západ, The Ghan si to namířil opačným směrem, ze severu na jih. Narazíte na něj mezi Darwinem a Adelaide a na své cestě nevynechá ani Alice Springs. Za tři dny urazí úctyhodných 2 979 kilometrů a ve vyprahlých pouštních oblastech střední Austrálie působí jako fata morgana.

1 komentář

  1. Ano opravdu mám pocit, že se jedná o dovolenou snů. Koukala jsem na stránky jedinné specializované cestovní kanceláře, která právě tyto vlakové zájezdy organizuje. Je to opravdu zajímavé a doporučuji si projít podrobnosti o těchto starodávných i nových cestovních prostředcích – vlacích. Mrkněte na cestovní kanceláře a budete moci také přemýšlet reálněji o cestě jedním z těchto luxusních vlaků.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here