K plus K Motorsport: Český bič na světové týmy

0
567
Nestává se často, aby v motoristickém sportu privátní týmy proháněly tovární týmy a k tomu ještě, aby privátní tým byl nováčkem soutěže. O takové překvapení se postaral tým K plus K motorsport v úvodu sezóny v šampionátu FIA GT.
Myšlenka českého týmu v jednom z nejvyšších motoristických šampionátů se zrodila již před delší dobou a zcela konkrétních rozměrů nabyla v roce 2008, kdy se nově sestavený tým postavil zkušebně na start při brněnském závodu FIA GT. S vozem Porsche 911 nový tým obsadil v nabité konkurenci skvělé druhé místo a o nadšení a motivaci pro přípravy pro následující rok bylo postaráno. Do Česka dorazily sedmilitrové americké vozy Saleen S7, aby se postavily vozům Maserati, Aston Martin, Porsche, Ferrari, Corvette, Lamborghini či Ford, osmnáctičlenný tým se okamžitě pustil do příprav. Roli technického ředitele obsadil Švýcar Othmar Welti se zkušenostmi z Formule 1 i bohatými zkušenostmi ze šampionátu FIA GT. Za volant usedli zkušení jezdci v čele s Karlem Wendlingerem, bývalým pilotem Formule 1 a mistrem světa FIA GT z roku 1999, celý jezdecký tým tvoří také Ryan Sharp z Velké Británie, Čech Adam Lacko a Mexičan Mario Dominguéz, který závodil několik sezón v prestižních zaoceánských formulových sériích CART a Champ Car. Majitel stáje Karel Kubů tak sestavil neuvěřitelně silný, ambiciózní a zkušený tým, i proto mohl od začátku vyhlásit útok na nejvyšší příčky.
Tajemství úspěchu se skrývá nejen ve znalostním a zkušenostním pozadí všech členů, ale i v perfektní pracovní atmosféře a maximálním nasazení každého člena týmu. Jak vypadá v praxi takto roztočené soukolí, jsme si mohli ověřit při závodech v německém Oscherlebenu… Po sobotních kvalifikačních jízdách stejně jako všechny ostatní týmy v paddocku i u K plus K procházejí technici s jezdci chování vozů, vyhodnocují dosažené výsledky a zkoumají každý detail získaných technických dat. Panující dobrá nálada mezi mechaniky dodává energii – zejména po dlouhém cestování, budování zázemí, náročných tréninkových dnech a práci na vozech v kombinaci s extrémně krátkým časem pro spánek je právě motivace a týmový duch nejdůležitějším elementem precizní a zodpovědné práce – sebemenší chybička jednoho člena týmu může zhatit práci celého týmu. Postupně se stmívá, den přechází ve večer a boxová ulička se začíná vyprazdňovat, týmy zhasínají a mechanici se trousí na večeře a do hotelových pokojů, v českém týmu však stále vládne maximální pracovní nasazení. Tým vytlačuje jeden vůz z garáže a začíná nácvik boxové zastávky pro nadcházející závod – jednou, podruhé, potřetí – čas se zkracuje, mechanici ze sebe vydávají maximum a neustále se povzbuzují, další nácvik a další nácvik. Zvuk pneumatických zvedáků a pistolí, pokřikování instrukcí a dosažených časů se rozléhá poloprázdnými boxy, inspiraci si z českého týmu bere sousední tým, který byl již na odchodu. Francouzi vytláčí Corvettu a snaží se dosáhnout podobných časů, za chvilku úsilí vzdávají a vůz opět schovávají. Český tým K plus K dokončuje nácvik a čeká jej kompletní prohlídka vozů, přichází únava, kterou jako hladový otesánek polyká odhodlání a zodpovědnost. V absolutní tmě dochází český tým jako poslední z boxů a směřuje na pár hodin spočinout do hotelového pokoje před náročným závodním dnem, i po více než 14 či 15hodinovém pracovním dnu panuje nadšení a očekávání rozhodující dne – hlavního závodu… Ještě za šera nedělního rána tým čeká cesta na okruh, další kontrola a příprava vozů, testovací jízdy a příprava na závod. Koloběh pokračuje, atmosféra se stupňuje, zodpovědnost roste, ale týmový duch a pozitivní naladění neklesá, naopak! A proti takto sestavenému týmu, proti pozitivnímu naladění a týmovému duchu, maximálnímu odhodlání a ohromnému nasazení každého člena, mohou být i tovární týmy s několikanásobným zázemím a mnohonásobnými rozpočty na K plus K krátké!
Těšte se na rozhovory s jezdci Karlem Wendlingerem a Mariem Dominguézem, které jsme pro vás připravili a budete si je moct přečíst na našich stránkách příští týden. Nyní můžete držet palce českému týmu o víkendu i u televizních obrazovek, jak si K plus K povede na maďarském Hungaroringu můžete sledovat v přímém přenosu na kanálu Sport 5:

Sobota 29.srpna 2009 – kvalifikace FIA GT 16:35 – 17:30
Neděle 30.srpna 2009 – závod FIA GT 13:05- 15:30

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here