Zdokonalovat se je potřeba neustále. Pokud patříte mezi obchodníky, kteří potřebují a chtějí prodávat svůj produkt, je třeba pamatovat i na určité obchodní taktiky. Přinášíme vám proto hned několik tipů, s jejichž pomocí uspějete.
Psychologické zákonitosti
Pokud chceme své zákazníky ovlivňovat a přimět je ke konečnému nákupu, musíme se zaměřit na různorodé nevědomé fungování naší mysli. Určitě si jako svůj cíl nepředstavujte jako pouhé vítězství diskuze se zákazníkem. Právě naopak – to zákazník má přece vždycky pravdu.
Dále je také důležité vhodně uplatňovat své vlastní charisma a být pozitivně vnitřně nastavený.
Práce s lidmi může být v mnoha ohledech poměrně obtížná. Pro zdokonalení lze projít komplexním kurzem Posilovna mysli.
Jak na úspěšné ovlivňování
Nikdy nerozhodujte o tom, co je pro zákazníka vhodné a co nikoliv, aniž byste se pokusili jej alespoň trochu poznat. Vždy navrhujte až poté, co spolu vedete krátký rozhovor na dané téma. S pomocí zjištění plynoucích z tohoto hovoru tak budete moci lépe odhadnout ten správný produkt.
Nezačínejte otázku negativně (např. „Nechcete vyzkoušet náš nový nápoj?“). Většinou se totiž vždy setkáte s negativní odpovědí.
Lidé mají rádi označení, která v nich evokují, že právě váš produkt je něčím výjimečný. Využijte toho. Pracujte se slovy, která v našem povědomí vzbuzují emoce. Příkladem takových slov může být – nový, jedinečný, exkluzivní nebo nejlepší.
Zákazníkovi vždy o produktu, který je cílem vašeho prodeje, řekněte co nejvíce. Podrobné informace v něm vyvolají opět příjemné pocity. Naopak, pokud některé zboží prodávat nechcete, zmiňte se o něm pouze okrajově.
V neposlední řadě se snažte udělat i ze svých klientů výjimečné osoby. I oni se totiž chtějí světu pochlubit – typickým příkladem je značkové oblečení, které na první pohled vypovídá o své hodnotě. Z toho důvodu bude mnohem úspěšnější kadeřnictví, které o sobě například tvrdí, že češe modelky na mezinárodní soutěže.
Své umění jednání s lidmi můžete rozšířit i na kurzu Posilovna mysli pod vedením Markéty Hamrlové.