Ferrari FXX Evo: Privátní brutalita dotažená do krajnosti

1
991
Asi žádná jiná značka na této planetě se nemůže pochlubit takovou nedostupností v kombinaci s počtem fanoušků a příznivců, dokáže to někdo pochopit? Auta, která jsou jen pro hrstku nejúspěšnějších, a přesto je uctívají miliony fanoušků po celém světě. Bez rozdílu přesvědčení nebo vyznání, i levicoví političtí aktivisté by Ferrari nepohrdli! Ptáte se sami sebe proč? Jednoduše, Ferrari je přece božské! Je to bijící srdce Itálie, je to krev a rváč, ale umí si obléct i kravatu a s hrdostí dodržovat předpisy, má vše a nemůže ho mít jen tak někdo.
Jedinečnost a prestiž Ferrari nechybí, a i tak se v Maranellu rozhodli tyto skutečnosti podtrhnout. Už pro dost vypiplané Ferrari Enzo navrhli sportovní kůru, projekt FXX. Kód připomínající válečný román o tajných službách a vývoj zakázaných zbraní má také nejvyšší stupeň utajení, tento program se stal specifickým posláním, součástí života. Zákazníci z dlouhých řad seznamů byli pečlivě vybíráni, hodnoceni a jako při svém prvním pracovním pohovoru se dozvídali přijat – nepřijat. „Majitelé FXX se při vývoji dozvěděli naprosto klíčové informace, které by chtěla mít naše konkurence. Dostali se k údajům, které jsou jinak přísně tajné,“ říká výrobní ředitel a inženýr Giuseppe Petrotta. Ferrari si dalo jednoduše záležet na každičkém detailu, a až byla skupina 29 jezdců pohromadě, až všichni převedli na italský účet přes 40 milionů korun a rozdýchali senzaci, mohla show pod taktovkou legendárního Michaela Schumachera začít.
Vývojový tým byl zkompletován a práce odstartovala, každý ze zákazníků se stal testovacím jezdcem nové evoluce vozu, každý mohl předávat své poznatky z jízdy přímo technikům a aspoň na chvíli se mohl cítit jako pilot formule 1, které všichni tolik obdivují a kteří mají na vývoji techniky ohromný podíl. Vzorem byl samozřejmě sedminásobný mistr světa F1, pečlivě dohlížel a předával své zkušenosti, mezitím jezdce školil a učil je nejen zacházet s prvotřídním náčiním, ale i schopnosti vnímat chování vozu. Jezdci museli nastudovat 300 stránek technického manuálu k vozu, pochopit fungování telemetrie (systém pro sběr dat o voze a o jízdě) a dostali speciální vybavení včetně přileb a nehořlavých kombinéz. Ferrari pro tyto účely vytvořilo pojízdné laboratoře, které putovaly z okruhu na okruh a v uzavřené společnosti šponovaly výkony Enza na maximum. Tyto brutální výkony vzadu uloženého dvanáctiválce s uspořádáním do V a své schopnosti jízdy na mezi adheze pak mohli jezdci předvádět při oficiálních slavnostech značky, při Ferrari Days.
Výsledek dvouletého úsilí? Auto, které svou výjimečností ani neusiluje o homologaci pro běžný provoz, absolutní supersport, který je určen pro potěšení z jízdy. Nemá dokonce ani závodní ambice, každý vůz a každý zákazník je členem neobyčejné rodiny. Rodiny, která se spolu podílí na ohromném díle a nyní se může těšit z opravdového výsledku. Z výsledku v podobě Ferrari FXX Evolution – díky své precizní práci mohou zákazníci i inženýři říci, že svůj život žijí na maximum. Podařilo se jim totiž nemožné, na domácím testovacím okruhu ve Fioranu jejich dítě zrychlilo o neuvěřitelné dvě vteřiny! Zvýšil se výkon o dvacet koní, přeřazení zrychlilo na 60 ms, změnilo se i zpřevodování pro lepší využití charakteristiky výkonu a vylepšila se elektronika a mapy nastavení. Jezdci tak mohou přepínat po vzoru pilotů F1 devět různých nastavení kontroly trakce podle podmínek a stylu jízdy, nová je i geometrie přední nápravy a šetří tak zatížení brzd i opotřebení speciálních pneumatik vyrobených přesně dle požadavků Ferrari firmou Bridgestone. Tak takový je výsledek 35 tisíc testovacích kilometrů třicítky jezdců a nespočetného týmu těch nejlepších techniků světa. Stále máte pocit, že ten zážitek za 50 milionů nestojí?
Zajímavosti:
– zrychlení 0 – 100 km/h nebylo zveřejněno, odhad kolem 3 sekund
– maximální rychlost přes 360 km/h, opět nezveřejněna
– rozšířená telemetrie sleduje přes 40 základních údajů
– jeden z majitelů si zajistil homologaci ve Švýcarsku, stála ho 5 milionů korun
– prodej vozu = ztráta servisu, nikdo další nemůže být takto přibrán do programu
– za vůz FXX sběratelé nabízí více jak 80 milionů korun
Nenechte si ujít videa a wallpapery pod článkem!

1 komentář

  1. ani mě tak neber vzhled nebo parametry toho vozu, ale ta vyjímečnost. nikdy jsem nebyl obrovský fanoušek ferrari designu, ale tohle je vazne zihadlo:-) a navic moc poutave napsane. díky

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here