Fascinace týdne: Stoletá historie značky Mercedes!

0
307
Nezávisle na sobě Gottlieb Daimler a Karl Benz začali psát v osmdesátých letech 19. století historii automobilového průmyslu. Společnost Benz & Co. vznikla v roce 1883, o pár let později v roce 1890 byla založena společnost Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). Obě společnosti nesly jména zakladatelů, jako záruku kvality a jmen, na které se mohou zákazníci spolehnout.
Poté ale přišel nápad na změnu, psal se rok 1902, když si společnost DMG zajistila ochrannou známku na jméno Mercedes. Jedná se o španělské dívčí jméno, které vychází ze slova „mercy“ a také se jednalo o jméno dcery rakouského podnikatele Emila Jellinka. Co měl Emil Jellinek společného s DMG? Byl entuziastickým podporovatelem rozvoje automobilů, pevně věřil, že právě zde je budoucnost dopravy, současně byl automobilovým závodníkem a pomáhal společnosti s technickými inovacemi i prodejem vozů. První vůz si objednal v roce 1897, ten byl ale s maximální rychlostí 24 km/h pomalý a Jellinek vyžadoval vůz s rychlostí přes 40 km/h, dva takové vozy mu byly doručeny o rok později. Se spokojeností a zvyšující se provázanosti zájmů se Jellinek stal prodejcem vozů, v roce 1900 jich objednal již 36 kusů v celkové hodnotě 550 tisíc marek (v současné hodnotě lze cenu přepočítat na cenu kolem tří milionů euro).
A nyní již přichází slavný moment registrace ochranné známky na symboly, které se staly nedílnou součástí technického pokroku ve 20. století – třícípá hvězda symbolizující Mercedes a kruhové logo značky Benz. V roce 1909 si obě tehdy ještě nezávislé, ale spolupracující společnosti zaregistrovaly svá loga a umístili je na své vozy, zejména třícípá hvězda se stala známou dominantou předních grilů všech vozů z produkce Mercedesu. Mercedes si také zajistil ochrannou známku na čtyřcípou hvězdu, ale tu ve finále nikdy nevyužil.
K připomenutí tohoto dalšího významného milníku v historii značky připravili technici ze Stuttgartu speciální edici kupé CL500 s podtextem „100 Years of Mercedes-Benz Edition“. Osmiválcový vůz se standardním pohonem všech čtyř kol přichází zejména s inovacemi v oblasti designu, který jej odlišuje od běžných verzí. V interiéru objevíte detaily ve zpracování kůže a podobně jako exteriér, i interiér je oděn do velmi specifické tmavě šedé barvy. Image speciální edice dokreslují pěticípá 20palcová litá kola a také nové aerodynamické prvky. Cena za úpravy vozu na speciální edici je stanovena kolem půl milionu korun a cílovou skupinou jsou zejména ryzí fanoušci značky. Do budoucna by se kupé řady CL mělo po faceliftu sloučit s S třídou pod názvem S Coupé a díky tomuto posunu by měly vozy do výbavy dostat další technické inovace.
Očekávaný facelift a přejmenování třídy bude spočívat zejména v přiostření hran vozu, nová maska opět naroste a dostane opět radikálnější design, do nových světlometů budou integrovány světelné diody, samozřejmostí jsou nové přední i zadní spoilery a přiostřování hran se projeví i na koncovkách výfuků a zrcátkách.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here