Fascinace týdne: Palác automobilů BMW Welt

0
887

BMW slaví, brzy otevře opravdový chrám automobilky

Ať už jste majiteli BMW nebo nikoliv, ať jste fanoušky značky nebo vás jen fascinuje svět automobilů se vším všudy, pak vás bude více než zajímat nový palác této automobilky – mnichovský BMW Welt. Vznikl s myšlenkou nabídnout každému něco, podpořit prožitky a zážitky stávajícím i budoucím zákazníkům a přiblížit technologický svět plný neskutečných inovací každému z nás. Dynamická svěží stavba nacházející se mezi hlavním sídlem společnosti a olympijským stadionem by měla dokonce vést emocionální dialogy s každým návštěvníkem, dokonalost a exkluzivitu byste měli pocítit na každém kroku. Nejhlavnější je však kontakt s novým zákazníkem, právě pro tuto marketingovou oblast postavilo BMW palác za neuvěřitelných 200 miliónů euro, v přepočtu minimálně 5,6 miliardy korun. Převzetí nového vozu by se totiž mělo stát jakýmsi obřadem, zaměstnanci BMW budou vykonavateli obřadů – denně se očekává na 170 sňatků, a noví majitelé vozů budou svatebčany. Své ano si řeknou společně se svým vozem právě zde, tento den by se pro ně měl tak stát neopakovatelným zážitkem. „Dealeři naší značky jsou jakýmisi lokálními kostely, zatímco BMW Welt je katedrálou značky,“ uvedl na vysvětlenou marketingový ředitel BMW, Michael Ganal. (BMW fotogalerie zde)

A co tak zvláštního bude v českém překladu Svět BMW nabízet? Vzrušující převzetí nového vozu bude zahrnovat návštěvu výrobní linky, budou moci zavítat do muzea BMW i prohlédnout si další sounáležitosti s automobilkou. Samotné předání by se mělo trochu podobat jakési show následně spojené s příjemným obědem či večeří v místní restauraci. V komplexu budou ale vítáni i další zájemci o značku BMW a automobilka jich ročně očekává na 800 tisíc. Snad ještě pro vysvětlení, proč automobilky staví takové chrámy namísto intenzivního vývoje jako v minulém tisíciletí, nemusíme chodit daleko. Garel Rhys z Cardiffské University charakterizuje význam počinu těmito slovy: „Vozy se stávají stále více technologicky homogenními produkty, proto je nyní na řadě marketing ve válce o nové zákazníky.“ Pokud chcete pocítit opravdové svezení. Nechat si BMW proniknout pod kůži a unášet se na vlně dokonalosti, pak je pro vás BMW Welt to pravé místo. Nenechte si proto otevření nechat ujít, slavnostním dnem bude 20. říjen 2007. (BMW fotogalerie zde)

Italský patriotismus vrací FIAT do sedla

Italská automobilka po vzoru Beetle nebo Mini vsadila na nostalgickou minci, když před měsícem představila novou vzpomínku na legendární model 500. Ten byl mimochodem i vyhlášen automobilem tisíciletí prestižním časopisem SPEED, to už je co říci, když takové ocenění získá miniaturní automobil z roku 1967 v magazínu zaměřeném na supersporty a další luxusní vozy. Tak nebo tak se nová pětistovka stala obrovským hitem a automobilka jich prodala za necelý měsíc na 57 tisíc kusů. Tato malá hračka se stala čistým luxusem a lidé ji nekupují jako klasický automobil, ale jako módní ikonu. Výsledky jsou skvělé, FIAT vzhlíží k lepším zítřkům a neopomíjí připomenout, že původní 500 se prodaly čtyři miliony kusů, to je výzva! Jedinou čmouhou na lesku nového městského minivozu budiž nezájem o americký trh, kde byla pětistovka velmi populárním vozem, má zde mnoho fan klubů a objevila se například i v animovaném filmu Auta. Namísto toho se chce automobilka vrátit do USA s vozy Alfa Romeo… Těžko rozumět, ale přejme jim štěstí!

Detroitské trio automobilek marně šlape vodu i na domácím trhu

Je to s podivem, typicky americké značky GM, Ford a Chrysler si stěžují na slabý americký trh a na klesající prodeje. Přitom to dříve byli právě importéři, kdo musel zápasit o přízeň Američanů a museli jim přizpůsobovat své modely. Nyní se ale zjevně mince obrátila, se stoupající cenou ropy nezadržitelně musí přijít i změna a američtí pohodlní zákazníci již netouží po obřích objemech burácejících motorů, začínají také smýšlet ekonomičtěji. Vypovídá o tom prodej zejména hybridního vozu Toyota Prius, která je dvanáctým nejprodávanějším vozem v USA a její prodej roste, zatímco prodeje Detroitských modelů klesají o 10%. A to jim senát zasadil další ránu, kdy chce donutit automobilky zvýšením daní na pohonné hmoty po evropském vzoru zlepšit efektivitu motorů o 40%. Vypadá to, že trio z Ameriky, úspěšně válcované Toyotou, která je již druhým největším prodejcem na tamním trhu, se bude dále potácet a těžko hledat cestu ven, a to zejména kvůli své vlastní nepřizpůsobivosti. Hrdá Ameriko, vezmi si příklad z Evropy stejně jako tvůj senát!

Úspěšný a příjemný nový týden
Vám za tým Dreamlife.cz přeje
Tomáš Novotný

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here