Fascinace týdne: Nebesa hodinářství a šperků BaselWorld‘08

0
1009
Na celkové ploše 116 tisíc metrů čtverečních se prezentuje přes dva tisíce těch nejvýjimečnějších značek luxusu a tahounů svého oboru. Značky obdivované, značky nabízející inovaci, tu nejvyšší přesnost a ty nejlepší technologie. A je tedy vskutku pochopitelné, že dle tradice v oblasti hodinářství, vládne vystavovatelům jinak malé Švýcarsko – 21% exhibitorů ze země helvetského kříže zabírá plochu 53 tisíc metrů čtverečných, neuvěřitelných 46% celkové plochy výstavy.
Do obecného popisu a statistických čísel samotného BaselWorld 2008 si nyní dosaďte hlavní protagonisty, značky jako Audemars Piguet, Breitling, Ebel, Hublot, Chopard, IWC Schaffhausen, Omega, Patek Philippe, Tag Heuer, Ulysse Nardin a další a další, včetně nezávislých hodinářů a dalších rarit a specialit oboru haute horlogerie. Dostanete tak skutečnou představu o neobyčejné události. Již loňský ročník se zapsal zlatým písmem do historie, výstavu navštívilo rekordních 101 tisíc návštěvníků ze stovky různých zemí, vystavovatelé zaznamenali neuvěřitelný objem prodejů a zájem médií byl téměř neskutečný. Letos management výstavy očekává další rekordní čísla, strhující výsledky a dokonalou atmosféru obchodu, nových trendů a inovace. Přesto jsou však se svými prognózami opatrnější, zejména s ohledem na vývoj ekonomik nejhlavnějších tahounů luxusního zboží.
“Chtěl bych ještě jednou vyzdvihnout neobyčejný rok 2007, rok rekordů. Objemy exportu dosáhly 16 miliard švýcarských franků (přes 250 miliard českých korun), toto číslo znamená růst o 16% oproti předchozímu roku a o více než 50% oproti předchozím čtyřem letům,” uvedl svou zahajovací řeč Jacques J. Duchêne, prezident komise vystavovatelů, a pokračoval: „Ale přestože tu mluvíme o největším růstu za posledních 18 let, chtěl bych zmínit některé osobní myšlenky. S ohledem na události otřásající světovými ekonomikami v posledních měsících je nezbytné zůstávat objektivními a pragmatickými. Tyto události mají sílu kdykoliv neočekávaně a výrazně ovlivnit náš průmysl… Současná situace se může stát obtížnou pro nás dodavatele i pro naše zákazníky.“
Výstava se nachází od 3. do 10. dubna v šesti prostorných budovách, které jsou tematicky rozděleny na další síně působivě pojmenované Hall of Dreams (Síň snů), Hall of Inspiration (Síň inspirace), Hall of Emotions (Síň emocí) a další podobné síně jako například síň vesmíru, touhy, dojmů atd. Nechte se unášet celkovou atmosférou, kterou pro vás vystavovatelé připravili a rozhodně si nenechte tuto oslavnou exhibici technické zdatnosti prodchnutou emocemi, inspirací a sny ujít. Pokud vás fascinující fakta zatím nepřesvědčila, shlédněte video na konci článku a nepřehlédněte ani působivé wallpapery vybraných modelů prestižních hodinářských firem. Příští týden pak očekávejte shrnutí nejzajímavějších modelů letošního ročníku.
Historie doslova oslav hodinářské dokonalosti sahá až k roku 1917, tedy období před první světovou válkou, kdy se na první výstavě Schweizer Mustermesse Basel objevuje oddělení šperkařství a hodinek. Následovalo několik obnovených premiér exhibice, zaměřené povětšinou výhradně na hodinky, a okruh vystavovatelů se postupně rozrůstal i o výrobce ze zemí mimo Švýcarsko. Bohužel i přes výstavby nových pavilonů a rozšiřující se zájem ze strany výrobců nevydržela tradice nikdy více let po sobě, opravdová tradice tak vznikla v podstatě až v roce 1983. Dostalo se jí přejmenování na Basel s čísly označujícími rok výstavy. S blížícím se příchodem nového milénia zaznamenala již etablovaná a uznávaná basilejská exhibice inovaci v názvu i ohromný příliv zájmu a pozornosti – vznikl tak fenomén BaselWorld, který je Mekkou všech odborníků, fanoušků i obdivovatelů dokonalosti a prestiže.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here