Fascinace týdne: Hvězdy pařížského autosalonu 2008

0
250
Je s podivem, zatímco se západní svět potácí od krize ke krizi a ne a ne se zotavit z hypoteční kocoviny, které komoditní houpačka vůbec neprospěla, automobilky nelení a bez ohledu na ekonomické výsledky prezentují nové modely i úspěch – tentokrát na pařížském autosalonu. V pozadí jsou však vrásky, vrásky přibývající na čelech nejen nejvyšších funkcionářů automobilek, ale i na managementu a ostatních pracovnících, poklesy prodeje se zdají být dramatické a už ani největší optimisté v oboru neočekávají zvrat. Otázkou zůstává, kdy se dočkáme zničení mostu závislosti na ropě jako hlavním zdroji paliva, kdy automobilky zlomí svou nevůli angažovat se v tomto směru? A zlomí ji dříve, než jim situace sama zlomí vaz?
 Pryč ale od těchto zbytečně pesimistických vizí, show je zde, hračky připraveny, jen otočit klíčkem a vzdát hold jejich tvůrcům. Tyto modely vám zaručeně rozzáří oči a zahrají ódu i na ty nejcitlivější struny vašich emocí.
Lamborghini Estoque
Šok, který se dostal do všech hlavních zpravodajství běžných televizních stanic, šok, který se dostal na stránky novin i časopisů, čtyřdveřové kupé od Lamborghini není zrovna to, co byste od této značky čekali. Ale co, je to přece Lamborghini, je těžké ho okamžitě zatratit. Ale přesto, možná by si měli u Lamborghini sednout a zhodnotit svůj koncept i strategii. Tomuto autu ještě něco chybí.
Aston Martin One-77
Pozorní čtenáři naší anglické sekce Daily Dreamlife nebo nedávného článku Aston Martin: Dějiny rychlosti už o One-77 zmínku rozhodně zaznamenali, značka s vozem ale stále dělá drahoty. Již na pařížském autosalonu si očekávaný model měl dle očekávání odbýt svou premiéru, svou novou 20milionovou hvězdu sice Aston Martin přivezl, ale na opravdové odhalení si budeme muset ještě počkat.
Lexus IS 250C
Japonský výrobce inovoval svůj model IS 250 a pro rok 2009 představil nejrychlejší pevnou střechu světa – na poskládání tří hliníkových dílů vozu stačí pouhých 20 vteřin. Oproti sedanu vůz lehce povyrostl do délky a tak je opět samozřejmostí, že se vám do kufru vleze kompletní golfový bag i při stažené střeše. Vítr do vlasů vhání „ultra-plynulý“ šestiválec o síle 208 koní.
Mercedes-Benz SLR McLaren 722 S Roadster
Nejrychlejší roadster planety, tohle dvoumístné kabrio dosáhne maximální rychlostí 335 km/h. Ryzí potěšení z německého perfekcionismu a důslednosti v oblasti luxusu se opět protnulo s tradicí a chutí vítězit v podání McLarenu – a to i přestože pravděpodobně tato spolupráce na silničních modelech již dlouho nevydrží. O to víc si užijte lesk tradičně stříbrného Mercedes-McLarenu se stahovatelnou střechou a 650 koňmi výkonu. Limitovaná série se zastaví na počtu 150 kusů.
GTbyCitroen
Futuristická vize sportovního GT od Citroenu působí lehce jako výkřik do tmy, transformers z reklamy převzali v Citroenu velení a rozhodli se zatratit rodinné modely. Svalnatý koncept údajně dosáhne na stovku za 3,6 sekundy, jestli ale svůj hlad po rychlosti naplní i na asfaltu je zatím nejasné.
Ferrari California
Taková událost se neděje zrovna každý den, když už Ferrari představuje nový sportovní vůz, většinou se jedná o následovníka posledního modelu nebo historickému kousku věnovanou novinku. Ne však Ferrari California, zde není vzpínající se koník jen nově vyšlechtěným sportovcem, zde je kompletně jiným zvířetem! Zvířetem, které útočí úplně v jiném segmentu, než je zvykem. California bude osazena 4,3litrovým osmiválcem o výkonu 460 koní.
Současně se Ferrari vzepřelo tlaku konkurence, a zatímco Lamborghini, Porsche nebo Aston Martin budují nové čtyřdveřové kupé, prezident Ferrari Luca di Montezemolo takovým spekulacím učinil razantní přítrž: „Ferrari nikdy neudělá čtyřdveřové auto!“

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here