Kombinace klasického vzhledu a nejnovějších technologií se značce Wiesmann vyplatilo již v minulosti při produkci modelu s výstižným označením Roadster. Nikdy dříve nebyly snášející se listy barevného podzimu tolik krásné. Nyní, 23 let od svého vzniku, tato německá automobilka v blízkém přátelství s BMW spouští výrobu nejsilnějšího vozu ve své krátké historii – nejžhavější retro planety, Wiesmann GT MF5.
Vůz srší dynamickou energií nejen vlivem povedeného designu, ale i mocným pětilitrovým desetiválcem, který do vínku MF5 dalo BMW. Osadit vůz s hmotností 1380kg motorem s výkonem 507k nemůže mít za výsledek nic jiného než asfalt rvoucí zrychlení 3,9 vteřiny z nuly na sto. Pokoření maximální rychlostí 310 km/h promění barevné listy u silnice v lemující pestrou šmouhu. Wiesmann GT MF5 má šasi z hliníku a konstrukci z vysoce kvalitní směsi zesíleného skleněného vlákna. Sedmistupňová sekvenční manuální převodovka SMG je u značky Wiesmann použita poprvé stejně jako široké 19palcové pneumatiky 245/40 ZR a 275/35 ZR.
Pokud vezmeme v úvahu parametry MF5, dokonalé zpracování interiéru, tradiční design a image gentlemana playboy, není se čemu divit, že Wiesmann nastavil cenu na v přepočtu téměř 5,5 milionu korun.
Porsche provedlo historicky nejrychlejší obměnu modelové generace u řady 911. Nová Targa se skleněnou střechou bude v prodeji od letošního podzimu a dočkáme se opět dvou verzí, Targa 4 a Targa 4S. „Základní verze“ je poháněna plochým šestiválcem o výkonu 345k, díky ní se vůz rozjede na stovku za rovných 5 vteřin a hranici rychlosti má na 284 km/h. Zato v případě silnějšího bratra, Targa 4S, nepatrný rozdíl v objemu motoru, zvýšení o 0,2 litru na 3,8 litru, zapříčinilo zvýšení zrychlení z nuly na sto na 4,7 vteřiny a maximálka se posunula na 297 km/h.
Standardní šestistupňová převodovka může být za příplatek nahrazena novou robotizovanou sedmistupňovou se dvěma spojkami (PDK). A právě díky ní si oba motory svoji kombinovanou spotřebu drží na příjemných 10,1 respektive 10,7 litrech na sto kilometrů. A podstatně příjemnější je i oproti Wiesmann GT MF5 i cena. Ta se za „slabší“ model Targa 4 pohybuje těstně pod hranicí v přepočtu 1 390 000 Kč, silnější bratr Targa 4S si ovšem z bankovního účetu odčerpá více než 1 550 000 Kč.
Jakou lepší jízdu podzimní krajinou si umíte představit než z kokpitu na sebe pohledy strhávajícího retro GT nebo z pod 1,54 metrů čtverečných velké skleněné střechy Targy?