Fascinace: Nový Mercedes-Benz CLS vám zrychlí tep

1
256

Nový CLS jsme si mohli poprvé prohlédnout již v září, světové premiéry se ale dočkal až nyní v Paříži a rozhodně bylo co obdivovat. Už na první pohled si všimnete změn. Úpravou prošla celá silueta, kde přibylo designérských prvků a celý automobil působí dynamičtěji a agresivněji, což předpokládá i rychlejší jízdu. Když navíc rozsvítíte přední světla, přihlížející lidé i velký rival Audi A7 budou oslněni počtem 71 LED diod.

Celé CLS je postaveno tak, aby byl zřetelný nový styl Mercedesu. Nové prvky nalezneme na všech nových modelech. Důraz byl kladen na boční prolis, zvýrazněny jsou zadní blatníky a celá karoserie byla posunuta více dozadu a dává tak vyniknout dlouhé přední kapotě.

Pohled zezadu vás možná překvapí. Dominantou zadní části jsou velké, do stran sahající světla. Agresivní a dynamické linie celého automobilu jako by usměrňoval velmi elegantní, až usedlý zadek, který je posazen směrem dolů.

Interiér je laděn do velmi sportovního a technického stylu podporující rychlou jízdu. Kam se podíváte, tam naleznete nějaký vypínač, budík nebo tlačítko. Tomu jsou přizpůsobeny i vybrané materiály. Dominuje zde karbon, kůže, hliník v kombinaci tmavých až černých barev. Eleganci v interiéru zastupují luxusní analogové hodiny umístěné v úrovni volantu uprostřed středové konzole.

Již není pochyb o tom, že Mercedes se rozhodl udělat design, který bude vyhovovat všem náročným zákazníkům. Velmi sportovní atletický vzhled s dominantními prvky elegance a klasického luxusu. Není žádným tajemstvím, že CLS se svými prvky přibližuje k AMG. Prvky zde najdeme i z luxusních sedanů třídy E a S. Je jím volič automatické převodovky 7G tronic, který nalezneme pod volantem.

A co se skrývá pod kapotou? Základem pro nové CLS budou dvě varianty motoru. První je CLS 350CGI, který má atmosféricky plněný přímo vstřikovaný zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru. Výkon má 225 kW a točivý moment dosahuje až na 370 Nm při 3500-5250 otáčkách/minutu. Spotřeba byla snížena na 7,6 litrů.

Druhou verzí motoru je CLS 500 s benzínovým osmiválcem 4,7 Biturbo. Výkon v tomto motoru můžete čekat na hodnotě 320 kW s točivým momentem 700 Nm při 1800 otáčkách/minutu. S touto výbavou pod kapotou by měla být stovka na tachometru pokořena za 4,9 sekund. Maximální rychlost je omezena jako u šestiválce na 250 km/hodinu.

Následovat budou i další verze motoru. Na ně si ale budeme muset chvíli počkat.

Mercedes žene své modely jednoznačně kupředu. Nový CLS se jistě stane nepostradatelným doplňkem úspěšných podnikatelů. Nezůstávejte pozadu a pořiďte si sportovní luxus od Mercedesu i vy!

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here