Dnes je Dita majitelkou butiku s luxusní dětskou módou Babyluxury a na svou sportovní kariéru vzpomíná s úsměvem. Její největší úspěch, titul mistryně světa v běhu do vrchu, získala na ostrově La Réunion. Jak se bývalá mistryně světa v běhu do vrchu stane úspěšnou podnikatelkou v oblasti dětské luxusní módy? „Stačí si pořídit dítě,“ stručně, ale trefně odpovídá Dita Hebelková, která je stále držitelkou některých traťových rekordů.
„Moc ráda vzpomínám na svou běžeckou kariéru. Je to pro mě stále velká lítost, že se nemohu účastnit závodů,“ říká Dita Hebelková. Ale v současnosti má již jiné poslání, a tím je butik s luxusní dětskou módou Babyluxury. Sídlí ve Slovanském domě a na stojanech visí originální oblečky známých značek, jako jsou Moschino, Burberry nebo Dolce&Gabbana. Luxusní značky si však tvrdě diktují podmínky, za jakých se budou jejich výrobky prodávat. Běžné jsou tajné kontroly z ústředí firmy a nesmí se zde prodávat žádné neprověřené značky.
„Když můžu, raději koupím svetr z pravého kašmíru od Diora, který nekouše, než umělý z nějakého masového módního řetězce,“ vysvětluje Dita Hebelková, proč se vrhla právě na podnikání v oblasti dětské módy. Procestovala celý svět a brzy si uvědomila, že český trh nenabízí v rámci dětské módy příliš velký výběr. Sice jsou tu prověřené značky, jako je Next nebo MotherCare, ale vzhledem k masovosti těchto značek móda sklouzává k uniformitě. A Dita Hebelková chtěla, aby její dítě bylo dobře, kvalitně a hezky oblečeno.
„V Čechách žádný butik pro děti nebyl. Po narození dcery jsem nakupovala v zahraničí. A viděla jsem tento nedostatek jako „ díru na českém trhu“, proto jsem se rozhodla věnovat se dětskému butiku, který by nabízel i těm nejmenším hezké oblečení pro každou příležitost.”
Který z rodičů nechce pro své děti to nejlepší? A pokud má jistý finanční potenciál, je naprostou samozřejmostí, že dopřeje svým dětem stejnou kvalitu jako sám sobě. “Nejde jen o cenu, ale především o kvalitu, o výběr, o možnosti,“ uvedla Dita Hebelková.
U prodávání dětského oblečení však její aktivity nekončí. Dita vydala také originální kalendář Babyluxury, kde představuje to nejlepší ze svého butiku. „I velmi malé děti mají svůj názor a vkus, který se mnohdy neshoduje s rodiči. Řekla bych, že je vnímají velmi obdobně, jen v každém věku člověk inklinuje pod různými vlivy k jiným trendům. Například má 3letá dcera nyní chce vše růžové a já tuto barvu vůbec nemám ráda, ale přizpůsobím se. Důležité je, aby si děti prostřednictvím vnímání světa, okolí, estetiky, architektury a umění vytvořily svůj styl,“ odpověděla Dita Hebelková na otázku, jak podle ní děti vnímají módu. Mezi nejzajímavější kousky v jejím butiku patří třeba hedvábné pyžamo na miminko za cenu dámských společenských šatů nebo kožená bunda John Galliano v limitované sérii.
Nejoblíbenější značky Dity Hebelkové jsou Dolce&Gabbana, John Galliano, Moncler, Miss Grant, La Perla, Rock Star Baby, Moschino a Monnalisa. Tyto značky jsou také k dostání v jejím butiku. Nákup luxusních kousků musí vyjednat přímo s výrobci a exkluzivními dodavateli v zemích původu zboží nebo v showroomech během fashion weeks, a to třeba rok dopředu. Kromě svého podnikání se věnuje i charitivní činnosti. „Pro charitu snad člověk nepotřebuje inspiraci. Pomáhat potřebným, obzvláště má-li člověk sám dostatek, považuji za naprosto samozřejmé a lidskému charakteru přirozené.“
Dita Hebelková má pořád spoustu plánů. Chtěla by rozšířit nabídky partnerů a výhod pro stálé zákazníky, pořádat přehlídky a další akce pro děti. „Ráda bych akcí pro děti uspořádala více a hlavně přizvala děti z Klokánku. Sama aktivně pořádám programy a výlety pro děti, které neměly v životě štěstí.“
A jaké jsou další sny této úspěšné podnikatelky?
„Snů a cílů mám stále spoustu. Ale ke kvalitě se člověk musí propracovat pečlivou a soustavnou prací. Tak nic nebudu prozrazovat a budu na plnění snů pracovat.“