BMW Gina: Biomorfní milenka

0
1739




Z kraje nutno říci, že se nejedná o pokožku biologickou, nýbrž o syntetické hybridní vlákno s fantastickými fyzikálními vlastnostmi. Látka z něj vyrobená je pružná, vodu odpuzující, odolná extrémním nízkým i vysokým teplotám a díky paměťovému efektu se při jakékoli deformaci vrací do svého původního tvaru. Její kovový vzhled je k nerozeznání od skutečného. A pokud takovou polymerovou pokožku natáhnete na vůz s pohyblivými díly, bude výsledkem doslova biomorfní vizuální opus jménem Gina.

Představte si kabriolet BMW s dokonalým povrchem bez jediného viditelného spáru dílů karoserie. Vůz bez světel, dvěří či propracovaného interiéru. Jednolitý celek jakoby vyrobený z jediného kusu hliníkového kvádru. Posazen na čtyřech masivních kolech s otvory v čelní masce, dávajícími tušit, že by snad mohly vést vzduch k chlazení motoru, který by se někde uvnitř masivu mohl ukrývat. Poté z kapsy vytáhnete dálkový klíč a stisknutím jediného tlačítka spustíte doslova vědecko-fantastickou proměnu z níž se budete štípat do ruky a ujišťovat, že se nejedná o vizuální efekty počítačových mágů Hollywoodu. Na měnící přídi karoserie se objeví dva průřezy, Gina doslova rozevře oči a na silnici před sebou spustí kužely ostrých a jasných světel. V bocích vozu se objeví další spára a z kompaktní plochy se vyloupnou dveře, které v úhlu pomalu stoupají vzhůru. Kolemjdoucí tají dech a návzájem o sebe zakopávají. Poté započne tvarování interiéru. Z ničeho odnikud z nitra Giny začnou růst skořepiny sedadel a své obrysy si ujasní i panel přístrojů se středovou konzolí. Kolemjdoucí se už i křižují a nazývají váš vůz strojem z pekla (jen pro odlehčení).

Když pohlédneme pod polymerickou látku nataženou na celém voze, zjistíme, že se toto BMW skládá z mnoha pohyblivých dílů. Pokud začneme u světel, tak klasické mrkačky nahradila oboustraná pohyblivá víčka, jejichž vzhled a funkčnost dokonale kopírují mechaniku lidského oka. Přední kapota z dílů podobných leteckým klapkám může měnit svůj tvar a mít tak vliv na aerodynamiku vozu. Stejně tak je tomu se zadním spojlerem, jehož vysunutí je předdefinováno rychlostí jízdy. Doslovnou lahůdkou je pak otvor uprostřed přední kapoty, který se rozšklebí jako rána po skalpelu a dá tak přístup k pohonné a servisní jednotce vozu. To vše pod pláštěm, který těmto proměnám vozu dává organický ráz.

Ačkoli se jedná o prototyp, při němž dalo vedení BMW zcela volnou ruku designovým inovátorům, chtěli s Ginou docílit jasněji definované možné budoucnosti značky i celého automobilového průmyslu. Na rozdíl od konceptů, které jsou spíše kreativními studiemi pro budoucí použití, jako tomu je v případě BMW M1, je BMW Gina hotovým modelem pro hlubší výzkum a sériovou výrobu, kterou chce značka skutečně zahájit. Bude to jistý úspěch a všem nevěřícím doporučujeme shlédnou video pod článkem a wallpaper galerii, které výše zmíněné biomorfické vlastnosti vozu prezentují.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here