Jaguar XF SV8: Automobil skoro pro Bonda!

0
1139

Že uplynula už dlouhá doba, kdy vyjel z výrobních linek první krasavec s divokou šelmou na kapotě, svědčí i fakt, že historie značky se začala psát v roce 1922. Tehdy hlavní představitel automobilky, William Lyons,  založil se svým společníkem Williemem Walmsleyem firmu Swallow Sidecars, která se specializovala pouze na výrobu motocyklových sidecar. Jak však bývá zvykem, vidina velkého zisku a potencionálního rozšiřování společnosti vedla k tomu, že firma  začala vyrábět i karosérie pro anglické vozy. Díky tomu se postupem času, přesně o devět let později, mohl poprvé představit široké veřejnosti na Londýnském autosalonu první Jaguar s označením SS (to však nemohlo být po druhé světové válce nadále používané). Pojmenování Jaguar bylo poprvé použito až v roce 1935, přičemž přejmenování společnosti přišlo až v roce 1945.

 Za svou dobu existence si dokázala společnost Jaguar Cars Limited získat mnoho příznivců a vybudovat si poměrně silné postavení v dnešním automobilovém světě. A o Jaguaru XF SV8 to platí dvojnásob. XF je totiž sedan vyšší třídy, který byl poprvé představen na autosalonu v Detroitu minulého roku. XF nastupuje s naprosto nebývale agresivním podáním sportovních linií, které vycházejí s veleúspěšného kupé XK. Někoho totiž může lehce zmátnout celý design vozu, který kloubí klasickou podobu sedanů z dravostí kupéček. Velkou zásluhou na tom mají techničtí pracovníci, kterým se podařilo stlačit koeficient odporu vzduchu a zároveň zajistit dosažení nulových hodnot vztlaku na přední i zadní nápravě. Po aerodynamické stránce se jedná o skok vpřed. 

Co se týče bezpečnosti, je na tom SV8 více než dobře. Nosná struktura karoserie se totiž vrací k osvědčeným ocelovým plechům, namísto použití hliníku. Veškeré plechy jsou pozinkované a základní lak je nanášen elektrolytickým systémem, tudíž se dostane do všech skulinek. Samozřejmostí jsou i dvoufázové airbagy, které nalezete na předních sedadlech i po stranách vozu.

Po otevření přední kapoty zaplesá srdce snad každému automobilovému fandovi. Naprosto krásně provedený motor ! SV8 je vůbec nejvýkonnější model z řady XF. Automobil je osazen 4,2 V8 motorem produkující 306 kW výkonu a 560 Nm točivého momentu. Zážehové motory jsou vyrobeny z hliníkové slitiny, což platí jak pro bloky, tak pro hlavy. Veškeré motory z řady XF jsou dodávány v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Aby toho nebylo málo, ta je zcela elektronicky řízená, díky čemuž si tak majitel může vybrat, jestli bude řadit páčkami pod volantem, anebo zvolí plně automatický režim. Pokud budete chtít svého miláčka trochu provětrat, pak vězte, že za 5,4 sekund budete svištět již přes sto kilometrů za hodinu. Maximálně z něj vytáhnete okolo 250 km/h, jelikož poté už zasáhne omezovač. Kombinovaná spotřeba na sto kilometrů je 12,6 litrů.

Tento čtyřkolový mazlíček však nezaostává ani co se týče interiéru. A XF se může chlubit, že ten její patří k tomu nejlepšímu, co se dá na trhu sehnat. Většinu klasických materiálů totiž vystřídala kůže, leštěný hliník a velice drahé kořenové dřevo jihoamerického ořechu (někde dubu).

Jaguar XF SV8 se zkrátka  povedl na výbornou. Skvělé tvary i jízdní vlastnosti, exkluzivní design a luxusní interiér potěší opravdu každého. Jsme velice zvědavi , jakým směrem se bude budoucnost vozů společnosti Jaguar vyvíjet.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here