Největším očekáváním na Ženevském autosalonu z českého pohledu je nový koncept Škoda Vision S, který je předzvěstí očekávaného SUV Kodiaq. Jak oslnila české osazenstvo a splnila očekávání?
Škoda Vision S průkopník inteligentním interiérem
Co se vnějšího vzhledu týče první oficiální fotografie Škodovka odhalila začátkem února a vše zůstalo, tak jak bylo představeno. Převrat ovšem nastává po otevření dveří a nahlédnutí do interiéru vozu. Každý z pasažérů má před sebou svůj vlastní displej, který vás spojí se světem. Na přístrojové desce se nachází dva displeje s úhlopříčkou 16 palců. Ve středové konzole je pak zabudován třetí displej, cestující ve druhé a třetí řadě sedadel mají k dispozici své displeje v opěrkách sedadel před sebou. Zároveň je ve všech dveřích je integrován Phonebox, díky kterému lze chytré telefony pasažérů indukčně nabíjet. Ve voze je internetové připojení LTE. Mobilní přístroje pasažérů se připojují na WLAN hotspot.
O pohon konceptu Škoda Vision S se stará hybridní ústrojí, které kombinuje hned dva elektromotory a motor 1.4 TSI o výkonu 156 koní a 115 kW. Vpředu uložený elektromotor disponuje výkonem 40 kW a točivým momentem 220 Nm a je umístěn u dvouspojkové automatické převodovky, druhý se stará o zadní nápravu, přičemž jeho parametry jsou 85 kW a 260 Nm. Celkově disponuje Škoda Vision S výkonem 225 koní, díky čemuž akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h. Laboratorní spotřebu na 100 km automobilka udává pouhých 1,9 l benzinu a to díky elektrickém režimu, který samostatně ujede až 50 km ve spolupráci se spalovacím motorem by pak Škoda Vision S měla ujet 1000 km. Řidič má na výběr z několika provozních režimů – od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí mód. Pokud je třeba rekuperace energie (dobíjení trakčních baterií), funguje elektromotor v převodovce jako generátor.
Škoda Vision S má na délku 4,7 metru, rozvor 2,79 m , šířku 1,91 m a výšku 1,68 metru. Kufr disponuje objemem 460 litrů, avšak sériové provedení by mělo mít kufr větší a to 680 litrový. Li-Ion akumulátory, které budou chlazeny kapalinou, o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou v místě, tak aby byly chráněny před nárazem. Stacionární nabíjení se provádí ze zásuvky elektrické sítě. Pro budoucí sériové nasazení vyvíjí automobilka také bezkontaktní indukční nabíjení. Energie se pak přenáší z elektrické sítě do vozu prostřednictvím nabíjecí podlahové desky. Škoda kromě toho pracuje i na koncepci čistě elektrického pohonu.