Úsměv: 5 situací, při kterých nám pomůže jeho zázračná síla

0
824

Ne všechny dny jsou pro nás šťastné, ne pokaždé jsme spokojeni a ne vždy lze brát okolnosti pozitivně. V každé situaci ale máme možnost nepropadnout skličující depresi a vybrat si druhou variantu – bojovat a brát to s úsměvem. Překvapivě ten nás totiž posiluje. I z na první pohled bezvýchodné situace a dne „totálně pod psa“ se může vyklubat docela příjemný čas. Stačí se pousmát a mocná síla úsměvu vše vyřeší za nás. Umíte svůj úsměv použít?úsměv

Úsměv jako životní filozofie

Smích, pousmání se, pusa od ucha k uchu, řehot, až se za břicho popadat… Zkuste si v duchu vybavit, jak vypadá váš obličej, když se usmíváte. Již při myšlenkách na spokojenou tvář a pozvednuté koutky rtů je nám totiž tak nějak lépe. Naše rada proto zní: Usmívejte se klidně jen tak. Schválně se porozhlédněte kolem sebe. Kolik lidí při cestě do práce má úsměv na rtech? Myslím, že pokud se někdo takový objeví, určitě si ho všimnete. „Ten musí mít neobyčejně úspěšný den“, nebo „zrovna se mu stalo něco speciálního“, pomyslíte si. A možná by vás ani nenapadlo, že by se mohl někdo usmívat prostě jenom tak.

Úsměv jako lék

Už jste měli někdy fakt špatnou náladu a najednou přišel někdo s obrovským úsměvem na tváři? Určitě to na vás mělo pozitivní vliv a vy jste hned na chvíli zapomněli, jaké máte trápení. Pokud si už ani nepamatujete, kdy jste měli naposledy záchvat smíchu, až vám tekly slzy, není něco v pořádku. Smích léčí – dokáže se poprat i s těžkými chorobami chronického charakteru. Tento čarovný lék, který máme všichni ukrytý v našem těle, dokáže posílit obranyschopnost organismu, odstraní bolesti hlavy, eliminuje stres a zlepšuje paměť.

„Smích a úsměv jsou brány, jimiž se dá do člověka propašovat mnoho dobrého.“ – Christian Morgernstern

Vyzkoušejte jógu smíchu

Zapracujte na své psychické odolnosti a vyzvěte svůj úsměv na souboj. Jóga smíchu (Hasja jóga) je unikátní koncept spočívající v myšlence, že se každý člověk může smát bez důvodu. Základem je kombinace nepodmíněného smíchu a Pranayamy (jógového dýchání). Princip je postaven na faktu, že lidské tělo není schopno rozlišit simulovaný a spontánní smích. Proto dopady smíchu simulovaného jsou stejné jako u spontánního (Fridrich, 2011; Mora-Ripoll, 2011), tedy veskrze pozitivní a léčebné. Při lekci se nejen uvolníte a plně odreagujete, ale také posílíte svaly, které jste ani nevěděli, že máte.

Nezapomeňte, že úsměv prodává

Již naše babičky říkávaly: s úsměvem jde všechno líp. Když přijdete do restaurace a obslouží vás příjemná usměvavá servírka, dáte jí dýško? A přijdete rádi znova? Úsměv nic nestojí, udělá radost vám i vašemu okolí. Lidé se vracejí do míst, kde se cítí dobře a to stejné platí i u osobních setkání. Pokud se vaši klienti budou cítit příjemně, rádi vašich služeb využijí znova. Ale pozor, nepoužívejte falešný neupřímný úsměv, který by klienty spíše odradil.

Praktické cvičení: Zasejte úsměv

Na své okolí působíme jako zrcadlo. Pokud máme dobrou náladu (a stačí se opravdu jen mírně usmívat), naše okolí začne na tento jev reagovat. My lidé máme schopnost se naladit na stejnou vlnu, stejnou energetickou hladinu okolního světa. Pokud potkáváme lidi „bručouny“, je nám spíše smutno a energii ztrácíme. Stačí však potkat jen jednoho „smíška“ a energetická křivka vyletí zase rychle vzhůru. Vyzkoušejte se usmívat na každého a v každé situaci. Zkuste udržet úsměv na tváři co nejdéle, nejlépe celý den. Prostě na pochmurné obličeje nereagujte a nechte zrcadlit sílu úsměvu.

ⓒ Gabriela Otteová

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here