Nebylo to rýsovací prkno s futuristickým náčrtem, ani ohlášení rádoby vize. Byl to hotový prototyp, který vyjel z úzkých bran Gaydonu, bez varování, bez zbytečných řečí. Tiše přišel a zvítězil – Aston Martin Rapide. Na většinu „fantastických“ konceptů vozů mnoha výrobců se budeme navždy dívat pouze do minulosti. Ale ne dnes. Dnes vyhlížíme budoucnost jasnější, než si lze představit. Jsme vzdáleni pouhých 12 měsíců od dne, kdy spatříme asfaltové tepny Evropy brázdit první čtyřdveřový Aston Martin v novodobé historii britské značky.
Na první pohled je patrný královský původ Rapidu v oslavovaném modelu DB9. Boční silueta vedená do podoby atleta ve skoku působí dojmem pohybu ačkoli vůz stojí nehybně zaparkovaný u vašeho sídla na jezeře Como. Čelní maska s pěti žábry hlavního sání chladiče a třemi pomocného stále připomíná tlamu Manty ray. Na Astony nezvykle široké světlomety působí sebevědomě, otevřeně a připraveně. Z profilu je zřejmá robustnost konstrukce a protažení karoserie o 30 cm vůči DB9. Linie přesto zůstávají čisté, kompaktní, elegantní i agresivní. Ředitel oddělení designu, Marek Reichman, bezezbytku naplnil bazální hodnoty a tradici Astonů zakořeněnou ve slovech power, beauty, soul (síla, krása, duše).
Interiér Rapidu je posvěcen již samotným prodloužením konstrukce. Nekoná se žádná zadní lavice „aby se neřeklo“ k usazení invalidních válečných veteránů – žádný kompromis. Prostor je dost velký k usazení čtyř metrákových exfanoušků Panamery. A pokud jde o historické přednosti Astonů, pak i zde je celý interiér doslova z kůže ušitý na míru svému majiteli. Tvary dílů podtrhávají význam slova jízda, střecha z průhledného polykarbonu navíc dá všem zážitkům s Rapidem nové světlo. Dřevo, hliník, sklo a kůže se umně snoubí ve středovém koridoru dynamicky zakončeným panelem ovládání a křišťálovým tlačítkem Engine start. Uprostřed umístěné hodiny jsou vytvořeny pouze pro Rapide švýcarskou hodinářskou velmocí Jaeger-LeCoultre.
Čtyřdveřové coupé je samo o sobě odkazem na jistou praktičnost vozu. Zavazadlový prostor pojme pohodlně tři sady golfových holí pro prodloužený víkend na skotských greenech a 20 lahví vína z vyhlášených vinic francouzského Bordeaux. Příjemné je, že se tato praktičnost neprojevila na snížení výkonu vozu. Naopak, dvanáctiválec z DB9 byl posílen na 480 plnokrevných koní, a tak se můžeme těšit na zrychlení z 0 na 100 pod pět vteřin a maximálkou někde za hranicí 300km/h.
Mnohokrát oceněná továrna v Gaydonu má již své kapacity výroby 8000 Astonů ročně plné, proto před dvěma týdny podepsal Aston Martin smlouvu s rakouským specialistou na výrobu vozů Magna Steyr. Ten s více než 140 lety tradice a bohatými referencemi rychle mezi desítkou kandidátů prokázal, že bude perfektním partnerem pro výrobu 2000 Rapidů ročně. Výrobní linka tedy opustí rodnou Británii a alespoň pro čtyřdveřové coupé, které se chystá nadefinovat novou oblast luxusu, bude v podhůří nám blízkých Alp.
Opravdu povedený článek o výborným autě. Tohle auto mě dostalo hned když se objevily první obrázky. Super zpráva byla, že se bude vyrábět. Těším se až ho jednou budu mít v garáži.
Je to nádherný auto… Sice jich v republice moc nevídám, ale když už se mi to poštěstí, udělám tolik fotek co to jen jde. A v garáži bude co nevidět 😉