Karma – síla jež zapříčiňuje, že činy jsou nemilosrdně provázeny jejich následky. Každý ji denně zažíváme, v každé situaci. Pečlivě pozoruje naše pohyby a naslouchá našim slovům. Její pochopení jedny vede k úspěchu a její ignorace stahuje druhé do bahna stěžování si. Fisker Karma má být vstřícným krokem ke skupině první, protože nebude výfukovým přízrakem ale čistým supersportem, a to doslova.
Není zvykem, že se hybridní jednotky obkládají tak sportovním vzezřením čtyřdveřové limuzíny. Téměř můžeme tvrdit, že kdyby měl vůz klasický motor, byl by ve stejné váhové kategorii jako Porsche Panamera nebo Aston Martin Rapide. Fisker Karma si ale razí svoji cestu. Protažená přední kapota s maskou mrštného obojživelníka, svalnatá záď a prvotřídní luxus uvnitř. Ušlechtilé materiály se mísí s nadčasovou technologií jakoby vystřiženou z Minority Report. Rádi bychom řekli, že ta největší magie se ukrývá pod kapotou. Bohužel tomu tak není. Co byste čekali od ekologického vozu? Přesně, že je ukryta pod podlahou vozu!
Jádrem je geniální pohonná jednotka Q Drive, kterou exkluzivně pro Fisker vyvinuli v Quantum Technologies. Je složena z vcelku malého benzinového generátoru, jenž nabíjí lithiové baterie a ty jsou pak pohonem pro elektromotor a gigantická dvaadvacetipalcová kola. V praxi pak můžete najet 80 km denně bez klasické spotřeby paliva a na noc nechat vůz opět dobíjet generátorem. Pokud byste tento cyklus praktikovali po celý rok, pak čerpací stanici navštívíte jen jednou za 365 dní. Jak geniální! Roční spotřeba v řádu pár desítek litrů na 29 200 ujetých kilometrů a to nemluvě o tom, že se baterie průběžně dobíjí už samotným brzděním.
To ovšem není zdaleka vše. Vzhledem k sportovnímu designu a dravým detailům vozu se nabízí šťouravá otázka, zda bude výkon Q Drive s touto image držet krok. Bude, a nejen to! Zrychlení z 0 na 100 pod šest vteřin zapříčiní, že leckdo naopak nezvládne držet krok s Q Drive. Maximální točivý moment je k dispozici od nuly s dramatickým zrychlením až do nejvyšší rychlosti, která je u Fisker Karma 200 km/h. Pamatujte, řeč je o voze s unikátním hybridním pohonem.
Příslib prvotřídních jízdních vlastností se opírá o uložení těžkých lithiových baterií doprostřed vozu na dno mezi nápravy. Těžiště je tak téměř na úrovni os kol a pravděpodobnost, že by se vůz při prudkém smyku převrátil na střechu je téměř nulová. Konstrukce poskytuje vysokou bezpečnost všem cestujícím a adrenalinový zážitek při každém výjezdu. Ovladatelnost by se dokonce mohla přiblížit k legendárním Lotus Elise a Exige.
Další krokem k enviromentální dokonalosti je střecha pokrytá solárními panely. Přes den nahrazují benzinový generátor, pomalu dobíjí baterie a zajišťují chod klimatizace. Zapomeňte na rozpálený interiér v parných letních dnech. Solární panely vůz bez jakékoli spotřeby ochladí a vás čeká při návratu z pláže opravdu příjemné klimatické překvapení. Vsadili bychom se, že v další generaci vozů Fisker najdeme i větrnou elektrárnu. A až se vyčerpají zásoby ropy všech těžařských velmocí na zemi, pak Karma s vámi.