Je to snad i pravidlem, že velká řada v budoucnu úspěšných lidí prošla během svého raného vývoje tvrdou zkouškou. Keith Rupert Murdoch narozený v Austrálii 11. března roku 1931 studoval na slavné oxfordské univerzitě, když mu v jeho 21 letech zemřel otec. Mladík dokončil ekonomická studia, vrátil se do rodné země a dva roky po smrti otce v roce 1953 převzal vedení adelaidského nakladatelství News Limited, kde jeho rodina vlastnila majoritní podíl. Najednou je jako ryba ve vodě, málokdo v jeho věku je tak hladový a cílevědomý jako právě Rupert. Ještě během studia se očekává, že by se Rupert mohl stát úspěšným redaktorem, když jeho články publikují mládežnické noviny a časopisy i studentské oxfordské noviny. Jenže na druhé straně stojí hlad po penězích, touha zisků, touha vydělávání peněz a tak mnozí Ruperta Murdocha odsuzují k neúspěchu vzhledem k jeho entuziastické zálibě v hazardní hry.
Jenže vše bylo jinak, nový a mladý ředitel svým vedením, touhou po rozvoji a nezměrnou energičností nakazil celou redakci ohromným pracovním zápalem, výkonnost v podniku rostla, objemy prodaného nákladu stejně tak, a s tím ruku v ruce i příjmy z reklamy. Tímto trendem se velmi brzy vymanilo nakladatelství z hrozby krachu a záhy se přehouplo účetnictví do černých čísel. S expanzí v redakci přišla i chuť na expanzi teritoriální, tehdy jej zachvátil pud expanze a investic vedený neomylným instinktem, tehdy Rupert Murdoch nastartoval svou mediální lásku a megalomanii, a pokračuje v ní dodnes – první akvizice Sunday Times, převedení na bulvár, úspěch, další akvizice a úspěšný televizní magazín, znovuzrozený dámský časopis, zocelující soudní spor se státem, další deníky, rozjezd prvního celonárodního deníku The Australian, mediální nadvláda v zemi a podpora před volbami labouristické strany, vítězství jeho favoritů ve volbách – a Austrálie mu byla najednou malá.
Pozornost přesunul do Británie a započal svou novou ságu budování celosvětového impéria. Úspěchem na ostrovech byla zejména proměna deníku The Sun v bulvár, která katapultovala čtenost i vliv třicátníka Murdocha, jeho cit pro odhad očekávání a poptávky čtenářů byl neuvěřitelný. Lidem namísto fádních informačních článků nabídnul uvolnění a zábavu, v 60. letech se tak Britové hodně divili, že nové mediální trendy připlouvají z druhého konce světa. V další dekádě zachránil od krachu slavný New York Post a opět jej přetvořil k obrazu svému, z původně liberálních novin udělal ty nejkonzervativnější. To už byla i Británie malá, The Sun vynáší Murdochovi na milion liber týdně a díky takovým úspěchům se mohl zaměřit na obrovský americký kontinent, konkrétně na USA.
Vedle akvizice v New York Post se Rupert Murdoch snaží prorazit na americkém trhu opět s bulvárním deníkem nazvaným The Star. Přitom do svého impéria začleňuje novinové nakladatelství v San Antoniu, Bostonu, Chicagu a dalších a dalších amerických městech, třešničkou na dortu v oblasti tištěných médií jsou mu pak tradiční The Times a Sunday Times, které pohlcuje v roce 1981 a částečně tak ukájí svůj hlad na trhu periodik. Novou výzvou je totiž televizní vysílání. Dravý žralok pronásleduje své oběti, když je získá do svých spárů, přetváří je k obrazu svému a poté je začleňuje do své informační armády, která bojuje za jeho ekonomické zájmy, růst a osobní vliv. Stále platí za cílevědomého, tvrdého a účelového podnikatele, nebojí se obejít pravidla nebo ignorovat morálku, pro konkurenty je zlým snem a údajně i záludným protihráčem, nepovažuje nic za nemožné a každou výhru považuje pouze za další stupínek na nikdy nekončící cestě k vrcholu.
A přesně po vzoru tohoto schématu i osvědčených způsobů se vrhá do televizního byznysu. Frontální útok zahajuje v USA televizí Sky TV, aby mohl vlastnit vysílací práva, musel se stát americkým občanem, v roce 1985 se jím stal a postupně Murdochova News Corporation kupuje hollywoodské studio 20th Century Fox, síť televizních kanálů Fox a rozpíná se do ohromných rozměrů v televizním, kabelovém i satelitním vysílání. Stejně se tak děje i v Británii, ale s drobným klopýtnutím – poprvé a naposled se pohybuje nad propastí krachu, před kterou jej zachrání banky – a tak velmi záhy Murdoch ovládá i většinu Asie díky akvizici satelitní televize Star TV s neuvěřitelným diváckým potenciálem. Před přelomem tisíciletí úspěšně se svým Fox News Channel sesazuje z královského zpravodajského trůnu stanici CNN.
Je až neuvěřitelné, že s takovými úspěchy Rupert Murdoch neusnul na vavřínech ani v novém tisíciletí, úspěšně se přizpůsobil novým technologiím, své impérium šíří i po internetu (vlastní např. projekt MySpace) a buduje si stále lepší pozice nejen na rostoucích asijských trzích… Mezitím se stačil mediální magnát třikrát oženit a zplodit šest dětí. Starší syn se věnuje vlastnímu podnikání, avšak mladší čtyřiatřicetiletý James nyní přechází z funkce ředitele zpravodajské skupiny BSkyB do vedení asijské a evropské divize společnosti News Corporation, která patří právě otci. Tomu je již 76 let a podle těchto změn lze usuzovat, že právě nejmladší syn se stane dědicem celého mediálního impéria. Avšak zatracovaný i obdivovaný, v USA republikánský a v Británii labouristický, Rupert Murdoch pravděpodobně nehodlá odejít definitivně na odpočinek, v roce 2000 přežil rakovinu prostaty a svět mu zjevně stále skýtá nové a nové výzvy, které přijímá a věnuje se s neoblomným energickým úsilím svému podnikání. Mimo jiné se také rád věnuje sportu, vlastní americký baseballový klubu Los Angeles Dodgers i basketbalový klubu New York Knicks, usiloval také o slavnou legendu britské kopané Manchester United…
Na žebříčku miliardářů magazínu Forbes jej naleznete na 73. místě s majetkem 9 miliard dolarů (160 mld. Kč), jeho News Corp. je na druhém místě mezi médii v žebříčku celosvětově nejvýkonnějších firem (134. místo celkově) hned za Walt Disney, svou hodnotou 71,5 miliard dolarů (1,3 bilionu Kč) však Walt Disney překračuje.