Psal se rok 1898, blížil se přelom století a rozvoj veškerého strojírenství nabíral větších a větších obrátek, do amsterodamské karosářské dílny se právě přestěhovali dva bratři Jacobus a Hendrik-Jan Spijkerové, kteří dokončovali práci na pozlaceném kočáru pro holandskou královnu. S odevzdáním známého kočáru Golden Carriage, který stále používá královna Beatrix při slavnostních příležitostech, se oba nadšení bratři naplno vrhli do výroby svého prvního automobilu s motorem Benz. S ohledem na zručnost a píli, kterou výrobě věnovali, se záhy dočkali obrovského uznání za zpracování. Technika je tak očarovala, že ji již nikdy neopustili…
Svou vlastní značku brzy přejmenovali na Spyker, aby byla srozumitelnější i pro zahraniční zákazníky a roku 1903 představili svůj první extrémně pokrokový vůz 60/80 HP. Jednalo se o první šestiválec dokonce s pohonem všech čtyř kol a další novinkou v podobě brzd na všech čtyřech kolech, to byla revoluce! Ale tím oba bratři teprve začínali, záhy představili patentovaný podvozek, který nevířil na silnicích prach a věhlas rostl a rostl. I proto Spyker postavil pro rok 1907 nový a dostupnější model 14/18HP Tourer, vzápětí si vůz získal celosvětový věhlas, a to díky druhému místu ve zničujícím závodě Peking – Paříž. Spolehlivost, dokonalé zpracování, inovativní řešení, originální chlazení, to vše byla synonyma pro vozy Spyker a ve světě se jim začalo přezdívat „Rolls-Royce kontinentu“.
Přišla však první světová válka a Spyker musel rozdělit své pole působnosti i na letecký průmysl, vývoj i výrobu realizoval ve spojení se společností Dutch Aircraft Factory N.V. Ale ani zde Spyker neváhal stát se jednou z nejinovativnějších firem a vyrábět osobitá a spolehlivá letadla. Počet vyrobených bojových letadel se zaokrouhlil na číslu 100, počet leteckých motorů dokonce na 200. Toto spojení se vzápětí stalo charakteristickým symbolem Spykeru a promítlo se i do nového loga s paprskovitým kolem v kombinaci s letadlovou vrtulí.
Jakmile utichly zbraně, vrátil se Spyker na silnice a opět vytrhl svět z poválečné letargie. S novými nápady, novými zkušenostmi a novými cíli. Opět tu byl ten rekordů chtivý dravý Spyker s nejslavnějším modelem C4. Nový model dostal šestiválcové srdce od známého konstruktéra motorů Wilhelma Maybacha, luxusní design i typickou spolehlivost a brzy ohromil svět! Nejprve svou výdrží, kdy stanovil nový rekord nepřetržité jízdy 36 dní vzdáleností 30 tisíc kilometrů a o rok později s britským závodním pilotem za volantem pokořil i rychlostní rekord 119 km/h. Svět se poklonil.
Jenže další mety již zůstaly nepokořeny a roku 1925 Spyker skončil s prodejem i vývojem vozů… Jeho věhlas, luxus, technická pokrokovost a další nadčasové známky zůstaly pouze v srdcích fanoušků, zakotveny jako pozlacené dědictví. Čas plynul a na značku Spyker sedal prach, už to vypadalo, že v novém tisíciletí není pro Spyker místo. Ale přišel říjen roku 2000 a na Motor Show v Birminghamu se objevil hrdý Spyker C8 Spyder! Pokračovatel rodu se všemi rodinnými znaky, s celým dědictvím a novou chutí vítězit. Bylo to neuvěřitelné zmrtvýchvstání…
Od té doby jde vše podobně jako před sto lety, když Spyker vznikal. Nové vozy jsou opět vyráběny výhradně ručně s důrazem na kvalitu a eleganci zpracování, s pečlivým výběrem nejušlechtilejších materiálů a chutí stavět automobily pro ty nejvášnivější řidiče. Modely C8 i C12 získávají ocenění za svůj neobyčejný design a jejich závodní klony soupeří s těmi nejvyhlášenějšími týmy na okruzích jako je pověstmi opředené Le Mans. Každý sen má však i svá úskalí a Spyker bude muset do budoucna překonat mnoho překážek, aby se historie neopakovala a na tuto legendární značku neusedl opět prach… Pro vytrvalé není cesty nesjízdné. Nulla tenaci invia est via!