Jejich nejznámější značku United Colors of Benetton není třeba dlouze představovat. Je známá po celém světě, pohodlné oblečení si i u nás okamžitě oblíbili všechny generace a jejich nápadné plakáty usměvavých lidí různých barev pleti nejdou přehlédnout. Kdo však stojí za úspěchem tohoto módního gigantu a co je důvodem, že jejich zisky rok od roku stoupají? Jaká přesvědčení ženou tuto rodinnou firmu vpřed?
Čtyři sourozenci založili společnost Benetton Group v roce 1965. Všem tehdy bylo mezi 22 a 30 lety. Představme si je tedy po pořádku. Nejstarší z nich, Luciano Benetton, je předsedou jejich „sourozeneckého“ představenstva. Je také členem představenstva Edizione Holding, což je další rodinná finanční holdingová společnost a dva roky se věnoval i italské politice jako senátor. Giuliana, druhá v pořadí, je členkou obou představenstev a jako jediná přináší do firmy silný ženský element, velmi důležitý pro odbyt jejich zboží. Mladší Gilberto by se mohl po právu nazývat nejaktivnějším v oblasti podnikání. Své působení totiž značně rozšířil i do dalších jejich společností a dnes kromě prezidentování Edizione Holding a řízení Benetton Group je prezidentem italských Autogrillů, viceprezidentem společnosti Olimpia, ředitelem Pirelli, Autostrade a dalších několika firem. Nejmladší Carlo je místopředsedou obou rodinných společností. Jejich velká rodina je pevně semknutá a ideu svých rodičů už následují čtyři z jejich celkového počtu 14 dětí.
Barevná myšlenka vznikla v 60. letech. Firma byla dynamicky rozvíjena a obchody s barevným oblečením se postupně rozšiřovaly do celého světa. V 90. letech už byla značka Benetton rozšířena do 120 zemí a dnes jejich kvalitní módní artikly prodává už 5000 obchodů. Benetton Group v nynější době představuje několik značek. Neformální United Colors of Benetton – hlavní značka s nejdelší historií, Undercolors of Benetton specializující se na plavky, spodní prádlo nebo pyžama a Sisley pro dynamickou generaci, která sleduje trendy dnešní módy. Dále do společenství patří sportovní oblečení a obuv pro volné chvíle pod značkou Playlife a asertivní Killer Loop s nápaditým „streetwear“ pro mladé.
Nabídka Benetton Group už dávno nezahrnuje pouze oblečení a módní doplňky. Svou nabídku rozšířili i o parfémy nebo nápadité obměnitelné obroučky dioptrických brýlí. Ve specializovaných prodejnách také narazíte na bytové doplňky od matrací přes dlažby až po zahradní nábytek. Vše ve stylu barev, osobité elegance a výjimečné nápaditosti. Vysoký vliv na růst zisku je i jejich zaměření na všechny generace. Sourozenci Benettonovi myslí i na těhotné maminky a jejich novorozeňata, provázejí děti i při prvních krůčcích do školy. Všechny věkové kategorie a národy si v jejich nabídce můžou vybrat. Čistý zisk za minulý rok 125 miliónů Euro mluví za vše.
Je tu však ještě něco, co tolik spojuje všechny sourozence a žene je kupředu. Jejich kampaně pro lidská práva a lepší svět získávají velký ohlas už od 80. let. Svými někdy až šokujícími plakáty bojují například proti rasismu, rozšiřování AIDS, hladomoru a poslední kampaní chtějí zvýšit ochranu rychle ubývajících goril. Mladí umělci a architekti také na jejich jméno nikdy nezapomenou. Ve svém komunikačním výzkumném středisku Fabrica u Trevisa v Severní Itálii pomáhají Benettonovi začínat nadějným mladým lidem z celého světa s jejich prvními projekty v kultuře, umění nebo designu . I se svou nadací sklízejí úspěchy. Například jimi produkovaný film „No Man’s Land“ režiséra Tanovice získal v roce 2002 Oskara i Zlatý glóbus za nejlepší zahraniční film.
Svou prvotní myšlenku Benettonovi rozvinuli do širokých možností. Dokázali nejednomu člověku změnit nejen šatník, ale i život. A takové úspěchy určitě stojí za zmínku.