Značka Audi pocházející z Německa má více než stoprocentní právo být na tomto seznamu, protože vedle klasických automobilů pro běžnou klientelu vyrábí i velký počet luxusních automobilů s různými vylepšeními, které jsou pro milovníky luxusu ocenění hodné a těm ostatním jednoduše berou dech. O tom všem vás může přesvědčit právě náš magazín, jelikož v minulosti zde tato proslulá značka dostala dostatečný prostor k tomu, aby vám všem dokázala, že ona má na to být jedničkou.
Je mou milou povinností oznámit všem milovníkům silných motorů a luxusních sedadel, že německý koncern Audi AG představuje nový model ze zaběhlé řady R8, jenž ponese název Audi R8 GT.
A o co tedy půjde, pokud budeme mluvit o Audi R8 GT? Začneme bez zbytečného čekání rovnou u motoru a povíme si něco o tom, proč je R8 GT tak neskutečně silný vůz. Asi za to může jeho desetiválcový motor o objemu 5,2 litru (kubických centimetrů), kde bylo oproti minulé verzi vozu dosaženo vrůstu o 35 koní. To jsou velmi pěkná čísla, jelikož do koncepce motoru nebylo zasaženo a tím pádem zde mluvíme pouze o technologickém zdokonalení, jenž umožnilo tento nárůst. Díky dravému motoru je automobil schopný dosáhnout maximální rychlosti až 321 kilometrů za hodinu, přičemž z klidového stavu dokáže zrychlit na 100 km/h za skvělých 3,6 sekundy. Pátrejme však dál po příčinách tohoto výkonového nárůstu a možná objevíme další úpravy, které mají vliv nejen na výkonové a rychlostní parametry tohoto vozítka.
U vozu byla dále zlepšena i aerodynamika důležitá pro jízdní vlastnosti, výrobce použil dokonalejší brzdový systém a podvozek vozu vybavil speciálními tlumiči pro změnu výšky podvozku. Některé z těchto změn sice nemají zásadní vliv na jízdní vlastnosti vozidla, ale zato zvyšují sex appeal, který je bez pochyby také důležitý.
A u tohoto bodu se na malou chvilku zdržíme. Vůz prodělal rozsáhlý facelift zasahující do velké řady viditelných i skrytých komponent. Jako hodně velký zásah ze strany designerů se jeví nahrazení všech hliníkových součástí super lehkým karbonem, použití karbonu i na zrcátka či ztenčení čelního skla. Dále nalezneme pár drobných úprav uvnitř interiéru, kde byly vyměněny sedadla, která jsou nyní vyrobena z plastu vyztuženého skleněnými vlákny. A samozřejmě by tímto výčet změn neskončil. Místo dalších a méně významných změn vám ale raději povíme, na jaký důležitý faktor zapůsobila tato rozsáhlá výměna komponent vozu. Vůz byl díky těmto několika změnám rapidním způsobem odlehčen, což přímo souvisí s některými jízdními vlastnostmi. Celkově se jedná o úžasných 100 kg.
Audi R8 GT je tedy vším, co by člověk mohl očekávat od sportovního automobilu výrobce takovéhoto formátu. Audi AG se však chystá vyrobit pouhých 333 exemplářů, a tak je nyní možná ta správná chvíle uvažovat o koupi tohoto super rychlého krasavce. Zhruba za 5 miliónů může být váš!