A asi proto si čtete tento článek – určitě jste totiž zvědaví, jak se chová další z automobilů od výrobce, který je v dnešní době neustále spojován s luxusními a sportovními automobily. Toto spojení je naprosto správné, jelikož značka Ferrari má na svém kontě již nespočet automobilů, o kterých sní leckterý malý (a možná i o hodně větší) kluk. Neodbočujme však od stěžejního tématu a pojďme se podívat, co si pro nás tento divoký a temperamentní hřebec z Itálie připravil tentokrát.
Jedná se vlastně o poněkud upravenou verzi známého vozu této automobilky, tedy Ferrari Fiorana. Interiér vozu zůstal naprosto nedotčený. Ve vozu můžeme opět nalézt luxusní a atraktivní vybavení pro pokud možno co nejpohodlnější cestování. Jenomže – změna není jako změna. V případě tohoto vozidla totiž mluvíme o vskutku radikální změně, jenž celému vozidlu zajišťuje lukrativnost z hlediska dnešních hodně diskutovaných trendů. Jak jste si jistě všimli – z hlediska možné vyčerpatelnosti fosilních paliv se světoví odborníci začínají čím dál tím více zabývat alternativními pohony i u automobilů.
A zde přichází ke slovu právě Ferrari 599 HY-KERS, jenž se může pyšnit titulem ‚hybridní automobil‘. V automobilu jsou totiž k nalezení 2 motory, z nichž je jeden elektromotor poháněný energií z lithium-iontových napájecích článků. Tento motor samozřejmě nebude žádný chudáček – mluvíme přece o značce Ferrari. Výkon 100 koní, kroutivý moment 137 Nm – takovéto parametry si zaslouží pouze respekt, jelikož zde hovoříme o poměrně nové technologii v automobilovém průmyslu. Ta úžasnější pasáž je ale stále před námi. Motor už není pouhým doplňkem k výkonu celého automobilu, ale umožňuje i zlepšení jízdních vlastností automobilu, a to především dynamiky, zrychlování či brzdění. Elektromotor má dokonce takové parametry, že se jeho potenciální vlastník nebude muset bát jezdit s tímto vozem pouze za pomoci elektromotoru. Tento provoz je vhodný především pro město, kde se zužitkuje ekologický efekt elektromotoru, protože není potřeba dosahovat vysokých rychlostí, pro které je lepší použít druhý motor, tedy vidlicový dvanáctiválec o objemu 6 litrů.
Dobíjení elektrických článků pomocí kinetické energie je snad v dnešní době už samozřejmostí, a tak nezbývá nic jiného, než inženýrům od Ferrari zatleskat za jejich vynikající výkon. Spojení extrémně rychlého vozu s elektromobilem je záležitost, o které budeme v budoucnu hodně slýchávat. Proč by tedy v tomto duchu nemohl tvořit i nejznámější výrobce automobilů na naší planetě?
V momentu, kdy vůz opustí experimentální fázi a bude připraven k masovému prodeji, všichni poznají, že i hybridní Ferrari je ten pověstný divoký hřebec, za kterým se na silnici otočí každý řidič.