100 nejkreativnějších lidí světa

0
183

Sto lidí napříč národnostmi, vzděláním i životními podmínkami. Některé dobře známe, jiné oddaně milujeme, ale o většině z nich jsme dosud neslyšeli. Jsou to ale jména, která nám v mnohém zpříjemnila život a podepsala se pod mnohé vynálezy. Hodně lidí použilo vlastní kreativitu dokonce i ve zdravotní péči, jiní vsadili na neotřelé kampaně a sociální sítě.

My vám dnes představíme dva zajímavé muže a jednu ženu, kteří…inu, nic vám neprozradíme. Zde jsou jejich osudy:

Bobby Gruenewald / YouVersion

Úspěch sociálních sítí využil tento pastor z Oklahomy k tomu, aby mohl šířit odkaz Bible. Založil tedy portál YouVersion.com, kde uživatelé najdou jakousi Bibli online. Jelikož stále hodně lidí a především Američanů hledá v Bibli útěchu i inspiraci pro všední dny, rozhodl se Bobby Gruenewald, že jim práci ulehčí a vytvoří komunitu lidí, kteří si navzájem budou posílat své oblíbené pasáže z Bible, společně nad nimi diskutovat a povzbuzovat se. Aplikaci si navíc můžete stáhnout do svých iPhonů a být tak na příjmu téměř pořád.

Bláznivý nápad pastora, říkáte? Ale vůbec ne. Dosud si YouVersion stáhlo do svých mobilů přes 16 milionů uživatelů, kteří strávili pročítáním Bible neuvěřitelných 83 milionů hodin. Vypadá to, že Facebook má novou, nečekanou konkurenci!

Guo Pei / Rose Studio

Hned šesté místo obsadila čínská návrhářka Guo Pei. Ta začínala zcela nedotčena módním bysnysem, neboť – jak sama říká – v jejich začátcích v Číně nebyl nikdo, od koho by se mohla učit – chyběli návrháři, značky, informace. Dnes její Rose Studio poutá pozornost na celém světě. Sama extravagantní zpěvačka Lady Gaga projevila o její řemeslné, netradiční a někdy i ručně vyřezávané kousky zájem. Nevešla se však do velikosti útlých Číňanek. Pravda, kostýmy Guo Pei jsou těžce nositelné a my se můžeme jen dohadovat, zda platí své modelky na přehlídkách zlatem, kousky nicméně odhalují jemnou krásu a zdobivost místních žen.

B. Bonin Bough / PepsiCo

B. Bonin Bough je globálním ředitelem digitálních a sociálních médií ve společnosti PepsiCo. To on se stará a dohlíží na veškeré on-line strategie a realizace kampaní především ve světě sociálních sítí, které jsou jeho hlavním prodejním místem. Svou kreativitu soustředí zejméne na vytvoření takových projektů, které v lidech dokáží vzbudit zájem o nový životní styl (styl Pepsi). Tvoří image a nebojí se kritiky. Pokud někdo kritizuje jeho program, otevřeně požádá dotyčného o návrh, jak by se to dalo vylepšit. „Je to jako partnerský vztah,“ říká Bough. „Musí tam být zpětná vazba a musíte být upřímní.“ Jeho upřímnost mu za celou kariéru vynesla řadu ocenění od široké veřejnosti i odborníků. A konkurence pláče…

Také si říkáte, jak by asi vypadal žebříček nejkreativnějších Čechů? Koho byste do něj zařadili a proč? Třeba z vašich odpovědí najdeme další řádku zajímavých osobností, s nimiž se stojí za to seznámit…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here