Stormy Weather: Luxusní kolekce od japonských géniů

0
1253
 Yohji Yamamoto bývá nejen ve světě módy nazýván géniem. A to skutečně oprávněně. Japonský návrhář a designér totiž fascinuje především svým přístupem k oblečení a jeho tvorbě. A nadto je považován za ohromného sympaťáka.
Jak by ne. Yohji, který letos oslavil šedesáté čtvrté narozeniny, sice na první pohled působí jako klidný a vyrovnaný zen-buddhista, ale zdání může klamat. Prý se neobejde bez pravidelné (a nijak malé) denní  zásoby cigaret, elektrické kytary a své rockové kapely Suicide City. A samozřejmě dlouholeté partnerky Rei Kawabuko, s níž proplouvá životem už celé čtvrtstoletí.
To všechno, vliv úžasné japonské kultury, ale také vzdělání na prestižní tokijské Bunkafukuso Gakuin College of Fashion se promítá v modelech, které módním fandům doslova vyrážejí dech. Proč? Nepodléhají žádným trendům, jdou vlastně proti proudu. Co je pro Yamamotu typické? Tři poznávací znamení – velikosti XXL, asymetrické střihy a černá. Jak sám návrhář dodává: „Skrze módu chci dosáhnout ´antimódy´, proto se držím svého směru, v paralele s trendy.“ Podle návrháře je jeho oblečení určeno především těm, kteří milují historii módy a baví je hledat v šatech narážky na určitou dobu. Yohjimu ale přes všechen jeho romantický a jednobarevný minimalismus nic nezabraňuje, aby své fanoušky nešokoval. Například v roce 2006 zahájil svou přehlídku návrhář vskutku originálně – na molo vyšla jako první modelka v ostře růžovo-fuchsiovém kabátu z organzy…
Zřejmě proto, že tento japonský „král módy“ dává přednost trvalým hodnotám před jepičím životem trendu, spojil své jméno se slavnou značkou vyrábějící nejkrásnější šperky z perel. Její zakladatel, Kokichi Mikimoto, se stal prvním člověkem na světě, který je dokázal vypěstovat na umělých podmořských plantážích. A jeho životní příběh je vskutku strhující. Jako malý kluk pomáhal svému otci prodávat zeleninu, a když se rozhodl odejít za prací do Tokia, šel prý bos celých dvanáct dní! V roce 1890, tedy v době, kdy už deset let vedl více či méně úspěšně mořskou farmu, se setkal s japonským biologem, který mu vnuknul nápad na vytvoření umělé perly. Na sklonku 19.století si Mikimoto otevřel první butik se „slzami oceánu“ v tokijské módní čtvrti Ganza. Za několik málo let vybudoval opravdové perlové impérium, jehož slávy si mohl – ačkoliv žil velmi skromně – dostatečně užít. Kokichi se dožil úctyhodných šestadevadesáti let.
Dnes je značka nehynoucím symbolem luxusu, ale také jakési výjimečnosti a vzácnosti; na světě existuje jen několik málo klenotnictví, kde si můžete šperk Mikimoto pořídit. Mimo perlových vyrábí firma i diamantové skvosty.
A právě spojením dvou výjimečných sil vznikloStormy Weather – tak pojmenovali tuto kolekci nádherných šperků japonský módní guru Yohji Yamamoto a značka Mikimoto. Šperky byly uvedeny na trh v listopadu a mezi znalci i milovníky všeho krásného vyvolaly malou senzaci. Kolekce obsahuje tři řady – Moon, Drop a Le Cri. Všech dvacet devět kousků má svými barvami i tvary evokovat nezkrotné vody oceánu a temnou bouřlivou oblohu. Řada Moon se inspiruje – jak název napovídá – jednotlivými fázemi měsíce, Drop divokými mořskými vlnami a Le Cri má ještě tajemnější základ – ve slavném Munchově obraze Výkřik…
Yamamoto ani při návrzích šperků nezapřel svou zálibu v rozevlátých siluetách, značka Mikimoto zase dodala dokonale skvostné perly. Společně vytvořili jedinečnou sbírku doplňků, která odolává všem trendům a módním výstřelkům. Žije zkrátka vlastním životem – jako rozbouřené vody oceánu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here