Je považován za kreativního podivína, ale současně také za šikovného marketingového stratéga, který důmyslně využívá předvádění sebe sama k propagaci vlastního designu. Říká se, že jeho výtvory jsou krásné i před tím, než vzniknou. A něco pravdy na tom bude. Obrovskou výhodou tohoto designéra a architekta je rozsáhlé spektrum tvorby. Nespecializuje se pouze na omezené množství výrobků, ale jeho návrhy sahají snad do všech oborů. Ať už mluvíme o běžných výrobcích do domácností jako jsou lampy, vázy nebo koupelnové doplňky nebo o realizaci celých interiérů či o olympijské pochodni, vše má svou originální nápaditost. Libuje si v neobvyklých materiálech a jejich vzájemných kombinacích, jako je umělá hmota s hliníkem, sklo s kamenem nebo plyš s chromem. Jeho největším favoritem je ovšem umělá hmota, jednoduše protože umožňuje vytvářet i ty nejbláznivější tvary.
O jeho budoucím povolání bylo rozhodnuto už v dětství. Hodiny a hodiny nadšeně sledoval práci svého otce – leteckého konstruktéra. Spoustu času trávil nejen u jeho rýsovacího prkna, ale také opravoval nejrůznější technická zařízení, což se mu později vrátilo při realizaci vlastních návrhů. Technická stránka se totiž nesmí zanedbat. Kdo si představuje, že je design pouze o „obalu“, hluboce se plete. Designér totiž musí proniknout do celého výrobku. Hledí na funkci, ergonomii, pohodlí při používání a estetický dojem – to je samozřejmost. Tohle Starck velmi dobře ví a umí si s tím vším poradit. Sám o sobě říká, že pro něj není navrhování nic složitého. Prý si vezme kus papíru a tužku a něco prostě nakreslí. „Stůl mi trvá deset minut“, říká. Jak jednoduché, také Vás to napadlo? Ovšem, ale kdyby nebylo talentu, seděl by klidně dvě hodiny a výsledek by nepřišel žádný.
Své zkušenosti nabyl Starck na pařížské škole École de Camondo Nissim, kde studoval umělecký design. Svou první firmu, jež se zabývala výrobou nafukovacích předmětů, si založil již v jednadvaceti letech. Zárověň získal také možnost realizovat interiéry pařížských klubů Les Bains Douche a La Main Blue. V roce 1982 byl dokonce poctěn možností navrhnout apartmá v Elysejském paláci pro prezidenta Mitteranda. Stopy jeho tvorby najdeme ovšem po celém světě, nejen v Paříži. Jeho architekturou a designem se chlubí rovněž Londýn, Madrid, Tokio, Los Angeles a New York.
Že byste chtěli vlastnit nějaký jeho božský designový kousek? Není problém. Starckovy výrobky nabízí nespočet internetových obchodů. Zkuste zabrousit třeba na www.objectsby.com.
Nejznámější výrobek je Juicy Salif, odšťavňovač, který ovšem na první pohled připomíná spíše mimozemský dlouhonohý hmyz. Ten na výše zmíněném portálu seženete za 53 euro. Rovněž rádio ve tvaru kornoutu stojí za povšimnutí (130 euro). Pokud si budete chtít vybrat pohodlnou židli nebo křesílko (cena v průměru 500 eur), s největší pravděpodobností se nebudete moci rozhodnout. Je jich totiž nepřeberné množství a všechny jsou rozličně zajímavé a originální.
Pokud jste snad počítačový fanda, zaujme vás například i myš, kterou Starck navrhl pro firmu Microsoft. Má tvar polokoule, takže její držení je zcela přirozené a stisk tlačítek se provádí pouze pomocí dlaně. Umožňuje uživatelům rychle a pohodlně procházet dokumenty a webové stránky bez nutnosti použití posuvníků. Obouručný design zajišťuje, že se s myší bude pohodlně pracovat i levákům.
Starck se ve svých návrzích nebojí vracet ani do minulosti, takže retro výrobky nejsou žádnou vzácností. O nejmodernější kousky samozřejmě také není nouze. Vše na co si vzpomenete a se zárukou. Tou zárukou kvality je více než dvacet mezinárodních ocenění, například Platinum Circle Award (1987), Primero Internacional de disegno (1995) nebo Black Alumni Award z roku 2001.
A na závěr jen snad jeden ze Starckových výroků: „Designér může a měl by se podílet na hledání smyslu, na vytváření civilizovaného světa.“