XSR48 je výsledkem zkušeností a úspěchů slavné dvojice Ian Sanderson a Peter Dredge, zakladatelů poměrně malé společnosti XSMG. Společně prolomili 11 světových rekordů, v roce 2001 vyhráli jeden z nejobtížnějších šampionátů závodních člunů (European Endurance Championship) a třikrát byli oceněni prestižní cenou RYA „jachtař roku“. Soutěžení a vítězství je to, co zakladatele zcela jasně definuje, a proto se rozhodli v nastaveném růstu neúprosně pokračovat. Jejich novorozenec XSR48 plní očekávání do posledního puntíku. Sklízí jedno ocenění za druhým ve všech myslitelných oblastech a to je pro malou firmu v konkurenčním oceánu mamutích společností téměř zázrak.
Vodní ekvivalent silničního titána Bugatti Veyron. I tak by se dal tento futuristický počin pojmenovat. Loď je skutečně ďábelsky rychlá a jízdu za jejím kormidlem slovo „svižná“ vyloženě uráží. Tato královna moří dokáže prohnat sílu dvou tisíc koní k lodnímu šroubu s takovou razancí, až vás to možná vyděsí. Maximální rychlostí 160 km/h si velmi sebevědomě získá srdce i těch nejnáročnějších!
Neporazitelný závodní výkon a propracovanost ve svůdně dravém a šlechtěném kabátě dělá z nové XSR48 něco zcela mimořádného. Úžasné je, že se inženýrům a partnerům XSMG skutečně podařilo vytvořit bestiálně výkonné monstrum, které je zároveň ohromným potěšením pro oko, což ve světě rychlostních a závodních člunů není žádnou samozřejmostí. Z každého coulu exteriéru dýchá závan nadčasovosti. Leskle stříbrný trup člunu je v celé délce 14,6 metru ostrý jako břitva. I ukotvený v přístavu vyzařuje nedočkavou touhu zaříznout se do vln. Vyleštěná elegance a působivá preciznost zpracování slibuje podobný zážitek i v útrobách kajuty.
A skutečně. Interiér by možná někomu připadal strohý, ale na omezené prostory lodi je dokonale účelný. Samozřejmě neočekávejte vytříbený luxus a pohodlí Azimutu 86S, avšak ani v XSR48 nepřišlo nic napospas výkonu. Týdenní vyjížďka si jistojistě nevynutí thajskou masáž v jejím závěru. Naopak, interiér si své majitele hýčká, obzvláště pokud si potrpíte na kombinaci luxusního dřeva v objetí futuristické stříbrné. Pro dva lidi je loď zcela dostačující i na delší výlety. Muži jistě docení kokpit ve stylu vesmírných raketoplánů, zatímco partnerky se rozplynou nad útulností a romantickým pojetím ložnice, do které skrze prosklený strop prosvitá záře hvězd.
Od svých bratrů a předků supersportů zdědila XSR48 dokonce i rudé tlačítko „start engine“ v leštěném chromu, který strhne ohlušující podvodní šílenství. Ryby v zoufalství prchají od kýlu lodi, zatímco kolemjdoucí v přístavu beznadějně pátrají, odkud že se to Ferrari Enzo přiřítilo. Hned tak se vášnivému motoristovi nepoštěstí, aby jakékoliv lodní plavidlo vzrušilo jeho sluchovody více než kdejaký vítěz žebříčků o nejúžasnější sportovní vůz.
Světově nejrychlejší dieselová loď nabízí příležitost uprchnout z uspěchaných ulic a přesycených silnic k nedocenitelné svobodě bez hranic. Takový vysokorychlostní požitek vyplaví dávku testosteronu a špetku povahy lovce do těla i té nejneústupnější feministky. Ať už prahnete po stylové plavbě k přístavišti v Monacu, kde vás čeká další díl kolotoče Formule 1, nebo sníte o výjezdu na oběd do St. Tropez v rekordním čase, či jen bezcílně toužíte uhánět zvlněnou modří a inhalovat pocity svobody a vítězství, XSR48 je stroj na slovo vzatý, aby všechny tyto choutky ukojil.