Mercedes C Coupé: Testovačka luxusního dravce

0
1508

Nové kupé třídy C je ztělesněním temperamentu, a to díky požitku z jízdy, který pocítíte ihned po nastartování motoru. Pokud si někdo myslí, že v řadě C je sedan „nudným autem do počtu“, Coupé ho jistě vyvede z míry. Kombinace sportovních sedaček, šestistupňové manuální převodovky a pohonu zadních kol dělá z Coupé hladového dravce. Vrcholem je potom verze C63 AMG, s více než 450 koňmi pod kapotou, dokáže pořádně zatlačit majitele do sedadel. Pokud se náhodou na dálnici setkáte s policejním Passatem, věřte, že policistům naděláte pořádné vrásky!

Mercedes tradičně nabízí propracovaný interiér a zaměření na stylové detaily. Vychutnáte si černé kožené sedačky, ručně obšívané světlou kůží, tříramenný volant či protiskluzové pedály z broušené nerezové oceli, jak tomu bylo u testovacího modelu. Nádherný interiér skvěle prosvětlí panoramatická střecha, jejíž část je výklopná – můžete si tak v létě užít pocit jako v kabrioletu.

Bezpečnost ve vozech Mercedes zaslouží samostatnou kapitolu. Automobilka je jedním z průkopníkům větší bezpečnosti ve vozech, je například vynálezcem protiskluzového systému ESP.  Dnes pokračuje v ochraně pasažérů pomocí systému PRE-SAFE. Pokud řidič odbočuje, signalizují mu červené kontrolky v zrcátkách i akustický signál případné auto jedoucí v mrtvém úhlu, a může tak bezpečně odbočit. Stejně tak je PRE-SAFE schopen sám zabrzdit, jestliže řidič nereaguje na překážku před vozem a zvládá zároveň sledovat jízdu v pruzích – špatný směr dá najevo vibrací do volantu. Pomocí senzorů také dokáže odhadnout únavu řidiče.

Co se týče motoru, má Mercedes co nabídnout – v benzínu to jsou čtyři provedení. Od nejslabšího čtyřválce označovaného jako 180 (115 kW), až po šestiválce 350 (225 kW), popř. C63 AMG. Naftové motory C Coupé vynikají svou dynamikou i nízkou spotřebou. Můžeme si vybrat mezi C 220 (125 kW) a C 250 (150 kW). Automatické převodovky jsou vždy sedmistupňové a jedná se o nový typ 7G – Tronic Plus. Druhý jmenovaný vznětový motor byl v námi testovaném voze. Nejvyšší točivý moment 500 Nm je dostupný již od 1 600 do 1 800 otáčkách za minutu. Maximální výkon 150 kW je docílen při 4 200 otáčkách za minutu – dle mého názoru je auto velice pružné a dynamické. Pokud se řídíme radami auta a řadíme tak, jak nám ukazují šipky na palubce, jedeme klidně na „šestku“ při 1000 otáčkách. Šipky tak napomáhají k velice ekonomické jízdě. Ať už Coupé jede při jakýkoliv otáčkách, při sešlápnutí plynového pedálu čeká na řidiče brutální zrychlení, jež za sebou nechá celou plejádu ostatních.

Největšími plusy jsou nízká spotřeba, dostatečně výkonný motor o 150 kW a přesné řízení spolu s komfortními sedadly. Naopak rozpaky budí chybějící podavač bezpečnostích pásů, pro které se musí člověk natahovat hodně dozadu a špatný výhled dozadu. Coupé by také více slušela bezrámová okna. Nejnižší cena vozu s benzínovým motorem, tedy C180 Coupé, je k mání od 854 400,- Kč, přičemž testovaný vůz včetně příplatků vyjde na 1 332 529,- Kč.

Nový Mercedes-Benz C Coupé se však jedním slovem povedl! Špičkový, sportovně laděný podvozek se zde dokonale skloubí s výkonným, avšak málo „žravým“ agregátem, to vše doplněné špičkovou elektronikou. Exteriér budí pozornost a v interiéru se člověk cítí jako doma. Vše po ruce a člověk si připadá jako v kokpitu…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here