Lacoste – úspěšná značka úspěšného tenisty

0
1344
Značka nese název po svém zakladateli Reném Lacoste, výborném francouzském tenistovi, který se narodil v roce 1904 v Paříži. Za svůj život dosáhl mnoha sportovních úspěchů, například několikrát vyhrál French Open, US Open nebo Davis Cup. Ovšem stejně a ne-li více se proslavil tento muž na poli módy. A je dokonce pravděpodobné, že žádný jiný sportovec něčeho podobného nedosáhl. Ano, je pravda, že mnoho hvězd je dnes spojeno s různými značkami a někteří si dokonce zakládají vlastní, ovšem markantního rozšíření po celém světě se zatím nikdo nedočkal. Francouz René Lacoste ano. A vše začalo vlastně jedním tričkem, které si na zápas tenista oblékl. Bylo – na rozdíl od ostatních tenisových úborů – ze savého příjemného materiálu, a hlavně mělo krátké rukávy. A jak se na oděv dostal slavný krokodýl? Jednoduše díky přezdívce, kterou Renému „přišila“ média. Vsadil se totiž s kapitánem francouzského týmu na Davis Cupu o luxusní zavazadla z krokodýlí kůže. Zápas vyhrál, získal zavazadla a spolu s nimi i přízvisko „Aligátor“; ovšem nejen kvůli kufrům, ale především kvůli své houževnaté povaze.
V roce 1933 René Lacoste založil spolu s majitelem velké francouzské fabriky na pletené oblečení značku La Societe Chemise Lacoste a začal vyrábět tenisová polo trička se symbolem krokodýla na hrudi. Dnes už je prezentování značky pomocí decentního loga naprosto běžnou záležitostí, ale byl to právě francouzský tenista, který přišel s tímto převratným nápadem. Do té doby nic takového neexistovalo.
První Lacostova trička měla pouze bílou barvu, v průběhu let začala firma šít i barevná a svoji nabídku rozšířila i o jiné kousky oblečení a doplňků.
Zajímavý vývoj měla značka ve Spojených státech. V sedmdesátých letech se Lacoste spojil s firmou Izod, pod jejímž jménem se oblečení na tamním trhu prodávalo. A mělo obrovský úspěch, stalo se totiž poznávacím znamením takzvaných „preppies“, tedy vyšší společenské třídy. Úspěch značky byl obrovský, a tak není divu, že začaly vznikat jí podobné, například americká Le Tigre Clothing s červeným tygrem (jak jinak) ve znaku. Tato značka dodnes existuje a pod jejím jménem vznikají oděvy velmi podobného stylu jako Lacoste. Ovšem ten je jen jeden.
Dnes je Lacoste podnik, který už se zdaleka nezaměřuje pouze na milovníky bílého sportu. Naopak, mnozí si firmu spojují spíše s golfovými hřišti, kde se to zelenými krokodýli na různých částech oděvů a doplňků jen hemží. Lacoste ale šije také oděvy, které jsou vhodné na každodenní nošení, tedy i do práce nebo pro volný čas. Jsou klasické, nadčasové a hlavně velmi kvalitní, což se týká i doplňků jako boty, tašky, hodinky, brýle nebo vůně. Právě ty patří v parfumériích k nejoblíbenějším.
Jak vypadá letošní kolekce Lacoste? Je velmi svěží a moderní, přesto si zachovává svůj klasický a nezaměnitelný styl. Návrhář Christopher Lemaire, který se stal kreativním ředitelem značky před sedmi lety, sází tento rok na světlé barvy, hlavně bílou a žlutou v kombinaci s námořnickou modrou. Střihy jsou jednoduché, ale velmi propracované. V kolekci samozřejmě nechybí ani různobarevná legendární polo trička, která už dávno nepatří jen na kurt. Jestliže je Lacoste vnímána jako značka „vyšší třídy“, i ceny jsou adekvátní. Klasické tričko Lacoste stojí okolo 2500 Kč, svetr asi 3000 Kč. Pokud zatoužíte po botách této značky, zaplatíte také kolem 3000 korun.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here