Kdo zná íránského návrháře Bijana, ví, že miloval žlutou barvu. A tak vypadala i jeho oblíbená auta. Vždy byla pečlivě navržena tak, aby vyhovovala jeho designovým požadavkům a vždy pod taktovkou jasně žluté barvy. Takový je jak jeho Rolls-Royce, tak i tento poslední model. Bugatti Veyron Grand Sport Bijan je žlutým ďáblem silnic. Známý návrhář si ale žluté dělo moc neužil, v polovině dubna letošního roku měl mozkovou mrtvici a bohužel zemřel.
Tento kontroverzní návrhář se sice narodil v Teheránu, ale naplno se svým návrhářstvím žil až v Německu a v Beverly Hills. A vypracoval se skutečně vysoko, jeho zákazníkem byl i Barack Obama. Nové Bugatti je postaveno na základu Grand Sport v kombinaci se žlutým designem samotného Bijana Pakzada. Nemá cenu smutnit, můžeme jen děkovat, že tu Bijan zanechal něco ze svého umění.
Hlavní dominantou kapoty je tzv. Hlava Pravdy (Bocca della Verita). Trvalo dlouhých dvanáct variací, než celý tým designérů vybrat tu nejvhodnější. Celý motiv je lakovaný výraznou žlutou barvou a rozkládá se přes celou přední kapotu. Nelakovaná místa kapoty jsou z vysoce leštěného hliníku.
Žluté barvě neunikly ani horní a zadní část automobilu, kontrastní jsou slušivá kola s logem Bijana a také celý vnitřek. Boky auta jsou díky leštěnému hliníku stříbrné. Logo Bijana najdeme ještě na palivové nádrži a také na spodní části aerodynamického brzdového panelu. Podpis samotného Bijana je na vrchní části této brzdy.
Vnitřek je skutečně pohádkové žlutý v kombinaci s černými detaily. Naleznete zde vychytávky, jako je zabudovaný iPad mezi zadními sedačkami, který zobrazuje květiny podle nálady. Bijan měl v plánu do auta dát také velký flakon parfému své značky, ale Bugatti vybralo pouze malou lahvičku.
Bugatti Veyron Grand Sport Bijan je více méně, samozřejmě, spíše jen designovou záležitostí, ale to, co je k vidění pod kapotou, rozhodně není o nic méně krásnější. Vidlicový šestnácitválec s uspořádáním do W je přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly a má objem 8 litrů. Celkový výkon je zde 736 kW (1001 koní) při 6000 otáčkách/minutu. Točivý moment má nejvyšší hodnotu 1250 Mn při 2200 – 5500 otáčkách/minutu.
Výkon je přenášen prostřednictvím převodovky DSG, která má sedm stupňů, Bijan je samozřejmě čtyřkolka. Jeho zrychlení z 0 na 100 km/hodinu je drtivé, zvládne ho za pouhé 2,7 sekundy. Maximální možná rychlost je 407 km/hodinu, ale bez střechy to bude pouze 360 Km/hodinu, což ale není zase taková katastrofa.
Tento model je osamělým solitérem, ale zato je k radosti Bugatti velmi vzácný. Navíc se s tímto jedináčkem nyní pojí i smutná historie, což samozřejmě na hodnotě ještě přídá.
Je zvláštní, když se v článku neustále omílá ŽLUTÉ Bugatti, ale na fotce je bílé…