Fascinace týdne: Luxusní box na šampaňské Porsche Design!

0
517
Začněme s Porsche Design, protože není třeba mnoho slov pro představení tradiční značky stylu, luxusu a moderního designu, snad každý čtenář si vybaví nejméně jeden z jejich nadčasových výrobků nebo návrhů. Ať už jsou to futuristické tramvaje, neobyčejné hodinky nebo stylové doplňky pro majitele vozů Porsche, vždy z nich dýchá něco nezachytitelného slovy, něco výjimečného, něco navíc. A právě o tomto se rozpovídal výkonný ředitel značky, Roland Heiler.
Ale aby toho nebylo málo, hlavním tématem byl nejnovější počin značky. Spojení tradice a moderny díky spolupráci s Veuve Clicquot, tradičním francouzským výrobcem prestižních šumivých vín, který se chlubí historií psanou již od roku 1772. Průkopníkem mnoha odrůd a také důkazem, že i ženy již před více než dvěma staletími mohly dosahovat na nejvyšší řídící posty a dokázaly je vytrvale vykonávat s největší grácií. Ano, legendární Madame Clicquot byla ženou zakladatele obchodu a na svou dobu velmi ambiciózní ženou, hovoří se o ní jako o první opravdové podnikatelce, po manželově předčasné smrti se totiž ujala rodinného cechu a z drobného obchodu vybudovala značku s ohromným zvukem po celém světě. Její nápady proslavily nejen ji samotnou, ale i celý obor šumivých vín. Snad tak ani neudiví její motto, které se stalo heslem značky: „Pouze jediná jakost, ta nejvyšší.
Podívejte se tedy důkladně na společný počin značek, na nadpozemský chladicí box Vertical Limit. Přes dva metry vysoký box drží při správné teplotě ve speciálně tvarovaných přihrádkách 12 velkých lahví šampaňského Veuve Clicquot (výběr těch nejlepších ročníků historie). Díky unikátní technologii udržuje trvale konstantní teplotu 12 stupňů Celsia, přesnou teplotu sklepů Veuve Clicquot, dokonale tak zachovává jedinečnou chuť vyzrálého šampaňského. Každá z přihrádek udržuje v chladu jiný vybraný ročník archivního šumivého vína… Aby se punc exkluzivity dostal za hranici pozemských možností, i přes očekávaný obří zájem o futuristickou vizi dokonalé péče o archiv, se značky rozhodly vytvořit pouze 15 kusů pro celý svět. Neuvěřitelné! Ale taková je filozofie, výjimečnost a nejvyšší kvalita není pro každého! Do USA poputují například pouze dva boxy, jeden do New Yorku a druhý do Los Angeles. A jaká je cena? 70 tisíc dolarů, v českých korunách více jak 1,4 milionu korun!
Dokonalé kouzlo splynutí prestiže Porsche Design a tradice Veuve Clicquot podtrhl svými odpověďmi ředitel Roland Heiler. Vybrali jsme pro vás ty nejlepší pasáže rozhovorů, které o spolupráci a výtvoru udělal.

Jak vlastně spolupráce na návrhu Vertical Limitu začala a jakým konceptem jste se řídili?
Veuve Clicquot nás kontaktoval se zajímavým podnětem stylového a luxusního chladicího boxu na jejich nejvybranější ročníky. Dali nám neuvěřitelnou důvěru a nechali maximální volnost v pojetí, i když to byla naše první spolupráce. Toto byl sen každého designéra. Naším cílem bylo stejně jako u každého projektu vytvoření spojení formy s funkčností a následování naší filozofie nadčasového designu. Příkladem je původní Porsche 911 navržené profesorem Ferdinandem Alexandrem Porsche, jedná se o nejnadčasovější auto, které bylo kdy vytvořeno. Snažíme se tuto myšlenku dát každému našemu projektu. Tento druh jedinečnosti a kvality vyúsťující v návrh neobyčejného a úspěšného produktu.

Opravdu je každý kousek vyroben a složen ručně? Komu je přesněji Vertical Limit určen?
Každičký kousíček byl vytvořen ručně, ale proces návrhu pro takovou výrobu není o nic náročnější, máme specialisty na zpracování, což nám výrazně pomáhá. Na samotné návrhy si necháváme vždy svůj čas, abychom mohli pracovat s nejušlechtilejšími materiály, takže pochopitelně naše práce něco stojí. Ale musím uznat, že určení a cílová skupina zájemců o Vertical Limit byla více na straně Veuve Clicquot. Nicméně jsme známí vytvářením luxusních produktů, které nejsou pro každého.

Jak byste definoval pojem luxus?
Osobně bych řekl, že luxus je určité privilegium dovolit si neobyčejné produkty a zážitky. Pro Porsche Design to však neznamená extravaganci a zdobení, ale zaměření se na podstatu věcí a výběr nejkvalitnějších materiálů, které zajišťují funkčnost a dlouhou životnost.

…a máte vlastně vůbec rád šampaňské?
Veuve Clicquot jsou fantastické výrobky. Šampaňské mám rád, ale snažím se ho nepít nějak často. Nechávám si ho pouze na zvláštní příležitosti, aby neklesalo ocenění požitku.

Úspěšný a příjemný nový týden
Vám za tým Dreamlife.cz přeje
Tomáš Novotný

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here