Co vám ze všeho nejvíce kdy chybělo na obdivovaných vozech nejslavnějšího agenta Jejího Veličenstva, Bonda – Jamese Bonda? Jistě to nebude výkon, i když je úsměvná neschopnost ujet v Aston Martinu DBS zaostávající stylovce Alfa Romeo 159. Nebude vám určitě chybět styl, ačkoli některé úlety devadesátých let, kdy tajná služba MI6 vybavila svého 007 německými BMW, lze považovat za velezradu. A co otázka, zda-li je něco, co vám na obdivovaných vozech nejslavnějšího agenta Jejího Veličenstva přebývá? Chápeme praktické důvody, proč James raději usedá do pancéřovaných pevností. Na nás ovšem kromě sádlem obrostlých jazyků kritiků nikdo nestřílí a tak si rozhodně můžeme dovolit Bondův vůz shora okleštit.
V úterý 3. března 2009 bude mít na autosalonu v Ženevě světovou premiéru nový Aston Martin DBS Volante – Aston bez pevné střechy. DBS je designově i výkonostně nejostřejší silniční model slavné anglické značky (pomineme-li One-77). Teď ale jeho říz narostl o dobrých dvacet procentních bodů. Šestilitrový dvanáctiválec pod kapotou disponuje výkonem 380kW/510 koní s výborným točivým momentem 570Nm, který je z 85% dostupný již při 1500 otáčkách. Zrychlit z 0 na 100 dovolí za 4,3 vteřiny. Nejvyšší rychlost je 307 km/h, přičemž plátěnou střechu lze složit při rychlosti do 48km/h a to za pouhých 14 vteřin. Za zmínku stojí, že perfektní interiér vozu osadil systém 13 na zakázku vyrobených a vyladěných reproduktorů Bang & Olufsen s názvem BeoSound DBS.
Dosaďte si Aston Martin DBS Volante do rovnice s časovým rozvrhem jaro, léto, podzim násobeným mapou míst, kde je v těchto obdobích noční teplota nad 10°C. Výsledek umocněte na druhou, protože se jedná o Aston Martin, a nakonec faktoriál, pokud jste skutečným úspěšným mužem či ženou, ne jen člověkem, který má peníze. Konečná hodnota je mírou radosti, kterou budete při řízení DBS Volante prožívat. Detailní wallpapery naleznete pod článkem.
Ačkoli nezávislý hodinářský mistr Vincent Calabrese v současnosti pracuje pro Blancpain, stále žije duch jeho slavné inovace Zlatý můstek pro švýcarskou značku Corum. Bylo to v roce 1980 a hodinky se staly prvními bezskeletony na světě. Inovace ohromila tehdejší svět a dodnes uhranuje panenské oči budoucích zákazníků. Komplikace spočívá v umístění veškeré mechaniky (kalibr CO113) do středového svislého pruhu těla hodinek z 18k růžového zlata, který je nazýván můstkem. Je vyrobený ručně a to včetně veškerých zlatoryteckých detailů. Mechanismus poskytuje 40 hodin chodové rezervy.
Corum koncem února 2009 oznámila vydání limitované edice k třicátému výročí můstkové komplikace. Do kasetových sbírek 188 vybraných zákazníků tak přibude Golden Bridge v titanovém pouzdru se saténovým vzhledem, ze čtyř stran průhledné skrz safírová sklíčka, samotným můstkem v 18k růžovém zlatu a s řemínkem z jemné krokodýlí kůží. Neobvyklý kontrast futuristického titanu s křehkým můstkem má za cíl vyjádřit moderní ochranu dědictví minulosti, která je v případě Corum opravdu bohatá. Očekávaná cena Golden Bridge Titanium je v přepočtu 560.000Kč a na krátký film o jejich výrobě se můžete podívat pod článkem.
Nádherné auto. Strašně se mi líbí tato barva na Astonu.