Fascinace týdne: AMG & IWC

0
1200

Svět luxusu se postupem času vydává novými dříve nemyslitelnými cestami. Výrobci v jednom odvětví rozšiřují své působení do druhého. Chtějí využít svých zvučných jmen k ukrojení širšího tržního podílu. Bulgari si staví síť podmanivých hotelů, Porsche Design lepí německý erb na mobilní telefony i chladící boxy. Jiní se vydávají cestou spolupráce s druhými ikonami, čímž například vznikl sňatek mezi Bentley a Breitling nebo Aston Martin a Jaeger-LeCoultre. U některých značek jsme byli svědky spíše jednorázových výkřiků, Bugatti – Hermés.

AMG, dvorní tuner Mercedes-Benz, si také našel svoji cestu a po vzoru britských automobilek k sobě svázal stroj a strojek. Švýcarská velmoc horlogerie IWC Schaffhausen již 140 let odděluje muže od chlapců dokonalými hodinářskými výtvory s uhrančivými komplikacemi. AMG, v němž je od roku 1998 Mercedes-Benz majoritním podílníkem, činí to stejné sice o sto let méně, za to s podstatně většími stroji. Tímto unikátním partnerstvím vznikne limitovaná edice 200 kusů nabroušeného SL 63 AMG Edition IWC, každý standardně dodávaný s renomovaným hodinářským kouskem IWC Grosser Ingenieur.

SL 63 AMG Edition IWC se stane prvním vozem, který bude nabídnut ve zcela nové Kashmir bílé úpravě. Kontrast s matnými karbonovými komponenty karoserie tvoří zcela nesmlouvavý design, který odpovídá diktatuře osmiválce s objemem 6,3 litru. Motor V8 nasáklý 525 zuřícími koni dává vozu zrychlení z 0 na 100 za 4,6 vteřiny. Mercedes-Benz často rychlost omezuje na smířlivých 250km/h, AMG ovšem v SL 63 tuto hranici posunulo na ne již tolik smířlivých, přesto stále elektronicky omezených 300km/h. To je pro roadster pořádný nášup, který by se mohl pomalu srovnávat s 600 koňmi brutálního amerického démona Dodge Viper SRT-10. Sedmistupňová sportovní převodovka SPEEDSHIFT MCT, obutí 285/30 R 19 a brzdové kotouče 390 x 36mm znatelně podpoří jízdní dojmy – přesněji řečeno adrenalinové běsnění SL 63 AMG Edition IWC.

Interiér v Tobago hnědé kůži si s Kashmir bílou výborně notuje. Sportovní sedadla AMG s dramatickým bočním vedením odděluje karbonová středová konzole se signaturou IWC Schaffhausen. Grosser Ingenieur jsou navrženy tak, aby byly k interiéru na první pohled komplementární. Safírové sklíčko z obou stran odhaluje patentovanou komplikace IWC Pellaton winding systém, který vyvinul ve čtyřicátých letech Albert Pellaton, technický ředitel značky.

Výroba SL 63 AMG Edition IWC se zahájí na podzim letošního roku a prvním zákazníkům budou vozy doručeny již v listopadu. Spolupráce AMG a IWC byla sice zahájena již v roce 2004 propojením CLS 55 s hodinkami Ingenieur, ale až opakováním vzniká tradice a je naplněna pravá podstata slova partnerství. A pokud tradice opravdu vznikne, kdo ví, možná se dočkáme samostatné řady IWC for AMG, jako je tomu obdobně v případě Breitling for Bentley.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here