Fascinace: Ferrari FF jako maranelská revoluce

3
1738

U Ferrari jsme nebyli zvyklí na nic jiného, než je pohon zadní nápravy. Nyní však nastává v Maranelu skutečná revoluce. Jako průkopník zcela nového prvku byl vybrán model Ferrari FF. Zkratka FF se jednoduše vysvětluje jako Ferrari Four. A čtyřka zde má svůj hluboký význam. Poprvé zde byl použit pohon všech čtyř kol (pokud samozřejmě nepočítáme ne příliš vydařený model Ferrari 408 z roku 1988).

Nové Ferrari je skutečně něčím netradičním. Na první pohled vás zaujme vzhled celého automobilu, který se úplně odlišuje od modelů, na něž jsme dosud byli zvyklí. Nebudete zklamáni ani při pohledu dovnitř. Ač se jedná o sportovní automobil, nové Ferrari je čtyřmístné, což je určitě velké plus.

Celou kapotu má na svědomí italská Pininfarina, takže je zde využito maximum pro ten nejlepší výsledek. V detailech možná poznáte i jiné modely od Ferrari, ale jde o skutečně kontroverzní vzhled. Dlouhý předek a dozadu posunutá kabina umocňují celkový velmi agresivní vzhled.

Ferrari rozšířil cílovou skupinu potenciálních zájemců a nejen z důvodu čtyřmístného interiéru. Na scénu se dostávají i hodnoty objemu zavazadlového prostoru. Standardní objem je 450 litrů a po sklopení zadních sedaček dostanete neuvěřitelných 800 litrů. Ferrari asi předpokládá, že jeho automobily udělají díru do světa a začnou s nimi jezdit rodiny s dětmi na dovolenou.

Pod kapotou se skrývá vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litrů. Výkon motoru je 485kW (660 koní) při 8000 otáčkách/minutu. Točivý moment má hodnotu 683 Nm při 6000 otáčkách/minutu. K dispozici budete mít sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.  Pohotovostní hmotnost 1790 kilogramů je ale přece jen dost vysoká. Kombinovaná spotřeba se uvádí v hodnotě 15,4 l/100 km. Už kvůli spotřebě je zde také u výrobců tolik oblíbený systém start/stop. Má toto ale Ferrari za potřebí?

Ferrari FF zrychlí z 0 na 100 km/hodinu za 3,7 sekundy. Nejvyšší možná rychlost se zastaví až na hodnotě 335 km/hodinu. I z této rychlosti zabrzdíte velmi rychle díky brzdám Brembo, které jsou vyrobeny z uhlíku a keramiky. Těšit se také můžete na novinku adaptivního magneto-rheologické tlumení SCM3.

Požitek ze sportovní jízdy si užijete i za nepříznivého počasí, právě díky pohonu všech kol. Předevšímz tohoto důvodu bylo Ferrari FF vyrobeno. A pohon všech kol, který nový model má, rozhodně není od nikoho okopírován. Na svoji novou technologii má Ferrari patent. Jejich systém pohonu všech kol 4RM je trvalý a neskutečně lehký. Má vážit asi polovinu než systémy od konkurenčních značek.

Na oficiální představení tohoto modelu se můžeme těšit na letošním autosalonu v Ženevě. A jaký ohlas nová čtyřkolka od Ferrari vyvolá, na to si jistě každý z nás rád a trpělivě počká.

3 KOMENTÁŘE

  1. Vážený čtenáři regewg, děkujeme za Vaší připomínku. Je znát, že se touto tématikou zabýváte již dlouhou dobu. Proto si cením času, který jste věnoval k napsání tohoto komentáře. Autorku informuji, aby článek co nejdříve upravila – jistě však šlo pouze o přehlédnutí této informace. Ještě jednou díky, mějte skvělé úterý! Radek Novotný, manažer Dreamlife.cz

  2. tady se pise o prvnim Ferrari 4×4 ktere ma patentovany pohon!!!Jestli pan neumi cict at si ten clanek procte jeste jednou.diky DaviD0055

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here