Toho si jsou výrobci vědomi a ze všech sil se snaží upoutávat potenciální zákazníky nejlépe šíleným monstrem, vyzdobeným známým logem. Přesně z tohoto důvodu vznikl koncept Dodge Tomahavk.
Jestli dosud existovaly nějaké morální a technické bariéry v osobní dopravě, tak tato extrémní studie jednomístného vozidla je všechny naráz zbořila a to doslova. Zapomeňte na konvenční představy o motocyklech nebo automobilech. Stačí se jen podívat Tomahawku do očí a pochopíte.
Zdá se vám výkon 500 koní nemožný? Konstruktérskému týmu americké značky nikoliv. Přivést tento ďábelský stroj na svět se může zdát jako šílenost, avšak pro opravdového motoristického nadšence je to jen lákavé pokoukání na esteticky zajímavý stroj.
Dodge Tomahawk však nešokuje jen svým vzhledem, ale především svými technickými parametry. Jeho desetiválec převzatý z nové generace supersportovního vozu Dodge Viper má zdvihový objem neuvěřitelných 8300 cm3 a disponuje parametry nad kterými se doslova tají dech. Výkon 500 koní, točivý moment 678 N.m a potenciální nejvyšší rychlost je kolem 650 km/h!. Tomu odpovídá konstrukce podvozku, svým charakterem na hony vzdálena tomu motocyklovému, který se běžně používá. Spíše by se dalo tvrdit, že povozek s letmým zavěšením páru předních a zadních kol, se přibližuje některými prvky konstrukci používané u automobilů. A pak vás už vůbec nepřekvapí skutečnost, že Dodge Tomahawk je pouze jednosedadlový motocykl a jezdec musí za krátkými řídítky doslova ležet asi tak, jako na dragsteru. Tento čtyřkolový dopravní prostředek je bezpochyby důkazem nejodvážnějších konstruktérských představ a myšlenkových orgií. No považte: deseti-válcový motor z vozu Dodge Viper, zdvojená kola vpředu i vzadu, vzhled ve stylu Art-Deco, z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy!
Pokud chcete těsně před smrtí zažít opravdu rychlou jízdu, dodáváme teoretickou maximální rychlost, kterou nelze jinak, než pošeptat – 676 km/h! Dvou-rychlostní manuálně řazená převodovka jistým způsobem přenáší výkon na zadní kola. A s točivým momentem 712 N.m při 4200 1/min můžete řadit dvojku třeba až ve 300 km/h. Záhadou je absence viditelné palivové nádrže. Technicky a vzhledově je studie naprosto dokonalá, sami posuďte.
První reakce na monstróznost Tomahawku jsou v zásadě dvě: “Bože” a “Proč”! Široce otevřená ústa lidí při pohledu na něco mezi motorkou a letadlem jsou nasnadě – extrémní konstrukce podélně uloženého vidlicového motoru, naprosto originální zavěšení předních i zadních kol, kotouče brzd o stejném průměru jako ráfek, navíc nekonečné množství chrómu a hliníku.
Otázku “Proč” je možné vysvětlit snad jedině neskonalou vášní extravagantních designérů a konstruktérů Chrysler Group zhmotňovat i ty nejhlubší představy zákazníků a jít stále svou cestou. Dodge Tomahawk je jednoduše moderní umělecké dílo budoucnosti bez hranic. “Firemní filosofie značky Dodge nás vybízí chytnout život za rohy”, říká Trevor Creed, viceprezident oddělení designu v automobilce Chrysler. “V případě Tomahawku je opravdu životně důležité držet se reality ze všech sil.”
Tomahawk je příklad toho, co může kreativní člověk vymyslet, když dostane příležitost oprostit se od všech zažitých stereotypů. Je to oslava nejen technické, ale i umělecké zručnosti. Co myslíte. Máte na to? Dokážete odolat? Možná dostanete možnost pokořit své konvenční představy a svézt se do budoucnosti.
867km/h ?????? doprdele deláte si srandu ne ? 😀 by me zajimalo na jakej silnici se tehle rychlosti da dostahnout 😀 a vubec co asi človek muže videt na motorce ktera jede 867km/h ten clovek na ni musi bejt asi pripoutanej řetezama aby neulit :D:D
* 650km/h jenom 😀
myslim ze si srandu nedelaj ale pouzitelná rychlost je pry neco kolem 450km/h jinak je to sfoukne:-)
A kolik taková ďábelská mašina stojí??