Azimut 58: Italská perla se špetkou luxusu

0
1877

Itálie má mnoho malých muzeí a většina z nich stojí za nahlédnutí. Umění, které skrývají, bývá někdy inspirující, jindy může překvapit, ale obvykle v sobě nese něco pěkného a příjemného. Především si ale uvědomíte, co bylo k vytvoření takového díla potřeba stylu a mistrovské zručnosti.

Podobné pocity budete mít také, když poprvé spatříte Azimut 58. Ustrnete nad designem interiéru Carla Galeazziho a exteriéru a celkovou koncepcí z rukou Stefana Righiniho. Model italské loděnice v sobě slučuje praktičnost, okázalost a luxus a přitom vyvolává choutky na sportovnější jízdu.

Při prvním pohledu z mola vás zaujme nižší profil lodi a podlouhlá zakřivená salónní okna. Obojí dodává lodi sportovní a dynamický vzhled. Okna tvarovaná do oblých křivek udávají směr celému exteriéru i interiéru. Zároveň se okna ukázala praktická, jelikož propouštějí do salónu dostatek světla, což navozuje pocit rozlehlosti vnitřního prostoru. Příjemný pocit z prostoru podporuje také mírně předsunuté kormidelní stanoviště, které je spolu s kuchyňským koutem o dva schody výše nad společenskou částí.

V salónku jak v obývacím pokoji
Celému interiéru, který působí velmi rafinovaně a přitom luxusně, dominuje světlý dub kombinovaný s trupem laděným do tmavě hnědé. Kontrastní barvy celému designu svědčí a umocňují pocit pohodlí. Světlý dub posloužil i k obložení stěn a ovládacího pultu stejně jako k výrobě nábytku. Oku také ladí spojení světlého dubu a krémových potahů ve společenské místnosti i kdekoliv jinde. Společenskou místnost doplňuje velká LCD televize.

Řídící pult je od společenské místnosti oddělen velmi prostornou kuchyní, které je věnována více než polovina šířky trupu. Kromě ovládacího pultu dominuje hlavnímu kormidelnímu prostoru kožené křeslo, které poskytuje při řízení dostatečné pohodlí i výhled před loď.

Rozlehlost kuchyně znamená menší prostor pro pohodlné stolování. Na druhou stranu udělá radost těm, co častěji a rádi vaří. Samotná kuchyň je praktická, vše zde má své místo a dokonce umožňuje i bezpečné užití sporáku za plavby. Nedostatek místa ke stolování si lze navíc plně vynahradit u velikého stolu v kokpitu, který se zdá být k hostině přímo předurčený. Z kokpitu vedou dostatečně široké schody působící dostatečně bezpečně, na flybridge, který přímo vybízí k lenošení při pomalé jízdě nebo kotvení v zátoce. Na horní palubě se totiž nacházejí opalovací matrace a bar s grilem.

Ložnice pro lordy
Za pojmem luxusní nezaostávají ani kajuty v podpalubí. Letiště v kajutě majitele je prostorné a zaujímá prostor od levého zadního rohu. Na pravoboku pod oknem nabízejícím pohodlný výhled je velký odkládací prostor. I zde je hlavním užitým materiálem světlý dub. Veliká okna celý prostor pěkně prosvětlují a dělají ho útulným. VIP kajuta vpředu má podobně velkou manželskou postel jako zázemí majitele, Lůžka se dají ale koncipovat samostatně do tvaru písmene V. Zatímco kajuta majitele má svou vlastní koupelnu, obyvatelé VIP kajuty se o koupelnu musí podělit se sousedy z vedlejší kajuty.

Ovládání a pohon lodi
Lepší výhled pro manévrování je od kormidla na horní palubě. Na druhou stranu spodní pult v hlavní kormidelně je bohatší na přístroje. Součástí hlavního ovládacího pultu je také chytrý joystick, který umožňuje citlivější manévry s lodí. Nicméně i kormidlo dobře reaguje na jakýkoliv pokyn kormidelníka. Citlivé kormidlo a joystick činí ovládání lodi jednoduché a přirozené. Co se týče pohonu, zvolili výrobci dieselové motory značky MAN o síle 800 koní, které lodi dodávají dostatečný výkon.

Článek vám v rámci exkluzivního partnerství přináší server NaPalubu.cz, jediný český magazín z oblasti lodí, charteru a života na moři.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here