Rádi se plavíte s přáteli? S mnoha přáteli? Konec konců, každý majitel lodi se chce podělit o radost, kterou mu jeho bílá kráska přináší. Na menších lodích se ale zpravidla potýká s nedostatkem místa. Když si pozve dva páry, jeden skončí v kajutě s oddělenými lůžkami. Stejně tak se objeví problémy, když si děti chtějí na víkend přivést přátele různého pohlaví, takže nemohou spát na společném lůžku.
Azimut 58 Flybridge řeší toto dilema prostřednictvím konvertibilních lůžek ve dvou ze tří soukromých kajut. Směrem dozadu je ubytovaní „pána” s královským lůžkem, ale v každé přední kajutě se lůžka posouvají tak, aby vytvořila buď dvě samostatné postele nebo velké dvojlůžko. Vyberte si možnost ubytování posádky na zadní palubě a rozkládací sedačku v salonu a máte 58′ loď, na které se vyspí až 9 osob. Podobných čísel můžete dosáhnout jen na jachtách Sea Ray 58 Sedan Bridge a Sunseeker Manhattan 52, ale ani jedna není tak všestranná, aby nabídla konvertibilní lůžka jako 58 Flybridge.
Není to však jen ubytování, co dělá 58 Flybridge tak atraktivní. Má dostatek úložného prostoru, vkusný design navigačního můstku a co je nejdůležitější – masivní provedení. Za desetiletí, po které již Azimut vyvíjí lodě, společnost neustále zlepšuje kvalitu, vybavení a detaily svých produktů. Dávno přitom již ztratil pověst „levné italské lodě“.
Azimut 58 je jednoduše elegantní a ve všech ohledech praktická. Azimut skoncoval s úložnou skříňkou zezadu (“lazarette”) a vytvořil velký prostor, na kterém se mnohem lépe pohybuje. Dva dieselové motory MAN jsou připevněny na svařovaném hliníkovém rámu, který je přišroubován na závitových deskách do bočnic. Odnímatelné palubní průlezy umožňují snadný přístup k motorovým a klimatizačním filtrům a motorovému generátoru. Elektronické řídící jednotky MAN-u jsou na přední přepážce, ale mezi přední částí motorů a boxy by se sešlo více místa. Azimut inteligentně uspořádal vnější sekce jednotlivého příslušenství, jako je systém klimatizace a ohřívání vody na pravém a prvků motorového generátoru a elektriky na levém boku.
K relaxaci se na lodi přímo nabízí sedačka v rozlehlém otevřeném kokpitu. Pro vstup do ubytovacích prostor posádky je třeba zvednout zavírací spodní čalounění. Úžasné je množství otvorů jícnů, které poskytují přístup k řídicímu systému, hydraulickému potrubí, nabíječce a ke všemu ostatnímu blízko zádě. Průlezy by ale nemusely být zavěšeny na pántech – kdyby byly odnímatelné, provádění údržby by bylo mnohem snazší.
Do kokpitu se dá vstoupit dvěma způsoby: na levém boku je tradiční vstup s dvířky a dvěma schůdky nahoru, na pravoboku je vyvýšená podložka, na kterou by mohla být připojena lodní lávka. Zalíbí se i pocit z velikosti přídě. Mělo by být snadné pracovat s kotvou nebo uvazovacími ocelovými lany.
Kormidlo lodi je umístěno tak, aby během řízení lodi mohl přímo vedle kapitána sedět pasažér. Konečně. Na mnoha lodích je kormidlo stále umístěno dosti nevhodně uprostřed, takže vedle kapitána zůstává prostor na sezení o velikosti maximálně pro malé děti. Na 58 Flybridge je kormidlo na levém boku, což tento problém řeší.
Povedla se i tónovaná akrylová clona nad horní navigační panel redukující oslňování. Jde o rozumnější alternativu ve srovnání s natíráním dané plochy tmavší barvou kvůli snížení odlesků, pro Azimut je snadnější instalovat zastínění, navigační panel tak nebledne pod vlivem přímého slunce, jako by se stalo při nátěru. Všechny přístroje jsou době rozmístěny, s výjimkou trimovacího ukazatele a tlačítek, kvůli nimž je třeba natahovat se až za kormidlo. Velký panel se otevírá tak, aby poskytl přiměřený přístup k hornímu nastavení kormidla, které se bohužel nenastavuje hladce.
Řízení lodi splnilo i ty nejtajnější představy. Azimut 58 Flybridge si i během drsného, větrného dne počíná velmi dobře. Trup, zkonstruován v kombinaci masivu a skla, působí během rozrážení vln silně a mohutně. Design ve tvaru V není tak ostrý jako u jiných lodí, ale plošší dno umožňuje dostat ze dvou motorů s 800 koňskými silami maximum.
Univerzálnost se projevuje také ve společenském prostoru, který se rozprostírá po celé délce pravého můstku. Je tam místo nejméně pro čtyři dospělé, opěradlo je adaptivní, takže si ho můžete nastavit dopředu nebo dozadu. “Mokrý bar” v zadní části sedadla kormidelníka zahrnuje chladicí box, dřez, volitelný vařič a výrobník ledu.
Ačkoli mnozí stavitelé se řídí trendem navrhovat studio / nižší kormidelní palubu pouze na jedné úrovni, Azimut vytvořil dvě odlišné zóny: níže zasazené zadní studio a vepředu sekci s vyvýšením, kde najdeme kuchyňku, jídelní kout a kormidlo. Místo pilota na zvýšeném kormidlovišti je dobře rozvrženo, bronzové a hnědé tóny barev na palubní desce eliminují oslňováním. Nastavitelné sedadlo za kormidlem považujeme za pohodlné a poskytuje dobrý výhled. Rovněž umístění tlačítek a indikátorů vyrovnávacích desek je mnohem lepší.
V salonu je velká rohová sedačka, která je zalomena k levoboku, a na pravém boku je malá rozkládací pohovka, na níž se dva lidé bez problému vyspí. Všichni přitom mají vynikající výhled na televizor s plochou obrazovkou, který je součástí zábavního centra v opačné rohu sedačky na pravoboku. Zatímco v Evropě jde o dobrovolnou výbavu, na amerických lodích je dnes již standardem.
Směrem dopředu a o jeden schůdek výš je na pravoboku jídelní kout spolu s kuchyňkou na levoboku. Pracovní deska je zde delší než 6 palců, což poskytuje dostatek místa pro přípravu jídla. Zásuvka mrazničky je šikovná, toleruje větší ledničku na stejném místě. Po dobrém jídle můžete spojit lůžka v přední a středové kajutě a jít do postele se svou drahou polovičku – nebo lůžka rozdělit, aby měla návštěva dostatek místa.
Článek vám v rámci exkluzivního partnerství přináší server NaPalubu.cz, jediný český magazín z oblasti lodí, charteru a života na moři.