Novou Audi R8 jsme si v magazínu přímo nepředstavovali, rovnou jsme se vrhli na vyletněnou verzi bez střechy s přídomkem Spyder. Co se oproti modelu s pevnou střechou změnilo a jak nové er-osmičce sluší plátěné střecha na to se hned podíváme.
Co se týče vzhledu se na Audi R8 Spyder změnila pouze zadní část mezi světly, která je nyní osazena černým panel a pravděpodobně bude sloužit k lepšímu odvodu vzduchu od motoru, jinak kromě plátěné střechy a stříbrného rámu čelního skla se nezměnilo vůbec nic. Proč taky, když je podle mého tento nový model naprosto perfektní.
Stahování střechy je možné provést do rychlosti 50km/h a trvá přesně 20 sekund. Úložný prostor pro střechu se nachází mezi kokpitem a motorem. Jelikož jsme si, jak jsem již zmiňoval, nepředstavili klasikou verzi coupé nové Audi R8, dovolte mi ji představit si ji nyní. Narozdíl od staré generace nám nový model zhubl o neuvěřitelný metrák přesněji je to 113 kilo. A to díky novému rámu Audi Space Frame, který má navíc o 40% větší torozní tuhost oproti předchozímu modelu. Celý rám pak váží jen neuvěřitelných 200 kg a kompletní váha auta je 1620 kg.
Za pilotem se pak nachází desetiválcový motor o objemu 5,2 l V10, který je odladěn na 540 nebo 610 koní. Dokáže tak z nuly na sto zrychlit za krásných 3,5 sekundy a její maximální rychlost je 320 km/h. O řazení se stará sedmistupňová dvouspojka.
Virtuální kokpit s 12,3 palců velkým displejem dodává interiéru velice futuristický design. Kokpit zobrazuje veškerá důležitá data, mohl být zbytek palubní desky velice minimalistický a jednoduchý.