Alviero Martini: Trend, který z každého udělá cestovatele

0
1174
V dnešním velkém počtu designérů není lehké vyniknout. Musí být představeno něco výjimečného, exkluzívního, zvláštního. Alviero Martini na tom dlouho pracoval. Když jako padesátiletý přiletěl v roce 1990 se svou novou kolekcí do New Yorku, ani si nepomyslel, jak obrovský ohlas mu jeho posedlost starými mapami přinese.
 Narodil se v italském městě Cuneo a nějakou dobu žil v Anglii. Možná zrovna Anglie pro něj byla inspirací vzory, kterou poté uplatnil ve své tvorbě. Díky své teatrální povaze se Alviero Martini neustále pohyboval mezi divadelními prkny a vlastní krejčovskou dílnou, kinem a reklamními prezentacemi. Dokud nepřišla do jeho života zásadní změna – získání první geografické mapy Ruska. Nadchla ho její krása a rozhodl se své cestovatelské sny začít přenášet do svých prvních geovýtvorů. Na svět přišly kabelky se vzorem, který do té doby neměl ve světě obdoby. Zrodila se značka “1a Classe”.
 Kouzlo starých map tkví v tom, že byly vytvářeny v době, kdy měl každý o světě své značně odlišující se představy. Cestovatelé nechávali znovu a znovu objevovat prostý lid již objevené, obchodníkům ukazovali cestu za nejlepšími obchody, poutníkům cestu domů. A mapy vzdálených světů dovolovaly každému snít a přenášet se tisíce kilometrů daleko. Tenhle pocit je věčný, i dnes se každý z nás někdy zasní, jaké by to bylo na nějaký čas odcestovat někam daleko. (S Dreamlife můžete také snít v naší sekci Cestování, namátkou například Karibské ostrovy, Huvafen Fushi, Provence, Orient-Express a další a další krásy světa.) Právě toto snění bylo hlavní myšlenkou  pohánějící Alviera Martiniho při vytváření zvláštních kousků s imprintem starodávných map. Cestování a svoboda, která může být pořád s námi.
 Exotické vize jeho elegance objevíme dnes v kolekcích oblečení, obuvi, kabelkách nebo módních doplňcích. Ale i na špercích a hodinkách si našly mapové vzory své místo. Vykouzlily vzhled plný nostalgie a podmanivé atmosféry dalekých míst. A pak jsou tady bytové doplňky, brýle a v neposlední řadě parfém. I zde se vše nese v duchu starodávných map a značky 1a Classe, jejíž podpis znají po celém světě.
 Materiály používá italský designér zásadně té nejlepší kvality. Samet, tvíd a vlnu střídá denimem nebo kůží. Martini si spolu s vůní dálek zamiloval také imitace zvířecích vzorů, podobně jako jeho kolega Roberto Cavalli – o jeho práci si můžete přečíst zde. V kombinaci s mapami jsou tyto vzory v neobyčejném souznění. Své o tom vědí i takové osobnosti jako jsou Cameron Diaz, Billy Zane nebo Dánská královna, které v Martiniho kreacích našly ohromné zalíbení.
 Alviero Martini sídlí v Miláně a ve světě má na 1000 prodejních míst. Jeho obliba stoupá rychlým tempem. Nejsou to totiž jenom hvězdy, které si mohou jeho kousky dovolit. Úžasným kabelkám, kloboukům nebo obuvi propadne každý člověk se svobodnou a cestovatelskou duší. Přiznejme si, že v dnešní době je takových většina z nás. Obrat firmy Alviera Martini před koncem minulého roku dosáhl 55 miliónů EUR (cca 1,43 miliardy korun). O úspěchu tedy není pochyb. Těšme se na dobu, kdy jeho jméno vstoupí i mezi nás.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here