Porsche Cayenne: Extravagance v režii Mansory

0
1868

Německá společnost Mansory už má ve svém portfoliu nespočet úprav luxusních automobilů. Všechny značky včetně Buggatti, Ferrari nebo Rolls Royce od něj získaly vždy notnou dávku agresivity. I švýcarská odnož Mansory se drží této filozofie a při úpravě modelu Porsche Cayenne se nedrží při zemi. Když se totiž Mansory do něčeho pustí, vloží do projektu vše, jen aby výsledek byl co nejdokonalejší.

Značných změn se dočkal jak exteriér, tak interiér i motor. Kapota auta v extravagantním černočerném pojetí dominuje použitím uhlíkových vláken. Tento oblíbený materiál naleznete skoro všude. Karbon byl použit na přední kapotu, prahové nástavce, zpětná zrcátka, zadní přítlačné křídlo i na zavazadlový prostor.

Exteriér se nevyznačuje pouze karbonem, Cayenne prodělal mnohem značnější proměnu. Na první pohled vás zaujme přední kapota a maska chladiče. Ta je mnohem agresivnější a dynamičtější než jeho předloha. Vděčí za to především velkým průduchům, které jsou dominantním prvkem celé přední masky, a svítilnám s LED diodami, které využijete při denním svícení. Můžete se těšit i na masivnější prahy a nárazníky. Na zadním nárazníku Cayenna se objevil také velký difusor situovaný mezi sportovním výfukovým systémem.

Krásný je pohled do skutečně luxusního interiéru. Design je zde precizní s propracovanými detaily a barvami. Pedály jsou z hliníku a skvěle ladí s doplňky z uhlíkových vláken a dotvářejí sportovní atmosféru. Design sedadel a palubové desky odpovídá posledním trendovým výstřelkům. Interiér se skutečně podařil, skrývá se zde kombinace přepychového pohodlí a sportovního nadšení. U Mansory vám navíc udělají interiér na míru, záleží pouze na vašem vkusu.

Pod vylepšenou kapotou se skrývá i lepší motor. Motor je zde osmiválcový s objemem 4,8 litrů a dvěma turbodmychadly. Zvýšení výkonu zajišťuje větší turbo, změna řídící jednotky a sportovnější výfukový systém. Vše je samozřejmě zřetelné na hodnotách. Výkon motoru se zvednul z 368 kW (500 koní) až na hodnotu 507 kW (690 koní). Točivý moment samozřejmě nemohl zůstat v pozadí. Jeho hodnoty se také vyšplhaly nahoru, a to z 699 Nm na 800Nm.

Z 0 na 100 km/hod se s Mansory Porsche Cayenne dostanete za 4,4 sekundy. Tato hodnota sice není z říše sporťáků, je ale potřeba si uvědomit, že se stále jedná o SUV a ne o sportovní kupé. Nejvyšší možná rychlost je stanovena na 300 Km/hodinu, což je také obdivuhodné.

Třešničkou na dortu jsou Mansory designové ráfky. Kolo zdobí pět parsků a dokonale tak ladí k celému vzhledu. Sportovní jízdu si naplno užijete poté, co aktivujete modul Sport Mansory.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here