Už od první chvíle, kdy se objevily neoficiální fotografie, bylo více než jasné, že sériová výroba je jeho blízkou budoucností. Na detroitském autosalonu v lednu byl oficiálně představen koncept Mini Paceman. Ian Robertson, šéf prodeje u BMW, prozradil, že Pacemana skutečně čeká i sériová výroba, a to ihned potom, co se do výroby dostanou modely Mini Coupé a Mini Roadster.
Výroba by se měla začít realizovat na konci roku 2012. Do prodeje se ale nový Paceman plánuje nasadit až v roce 2013. Výrobní proces Pacemanu však nebude probíhat ve Velké Británii. Po vzoru Countrymana budou nové Pacemany vyjíždět na svět z výrobní budovy společnosti Magna-Steyr v rakouském Grazu.
Asi nemusíme připomínat, že nový koncept Mini Paceman vnikl z Countrymana. Má stejné rozměry a i v interiéru jsou použity stejné prvky jako u předchozí verze. Jedná se také o crossover, který ale využívá zcela nových, sportovnějších prvků v kombinaci s klasikou Mini. Jsou zde použity klasické rysy sportovního coupé, jako je postupně klesající střecha, širší zadní blatníky, chybící pár zadních dveří a sportovní 19palcová kola. Celkový sportovní dojem dotváří tmavá okna a chybějící sloupek B také přidává na tajemnějším vzhledu.
Prostřednictvím Pacemana má být představena zcela nová kategorie aut. Paceman je určen pro mladé řidiče, které jízda baví, a prostřednictvím automobilu vyjadřují svou nezávislou osobnost a bohémský styl života. Řízení bude vyloženě zábavné a interiér napěchovaný technickými vymoženostmi. Mini u Pacemanu sází spíše na muže, ale ženy by se také rozhodně neměly nechat odradit.
Paceman je první SAC (Sport Activity Coupe) u Mini. Toto sportovní coupé, které je přezdíváno malé BMW X6, je sice primárně určeno pro městský provoz, skvěle se však osvědčí i na trasách delšího charakteru. Nemusíte se strachovat, kam schováte zavazadla. K dispozici je celkem prostorný kufr.
A co se skrývá pod kapotou tohoto míšence coupé a SUV? Hnací jednotkou je zde benzínový přeplňovaný čtyřválec s obsahem 1,6 (turbo) s výkonem 155 kW (211 koní) a točivým momentem 260 Nm. Do výroby ale jistě bude uvedeno více motorizací. Zábavnou jízdu vám také umožní pohon všech čtyř kol Mini ALL4, stejně jako je tomu u Countrymana. Centrální diferenciál, který pochází původně z BMW xDrive, se ovládá elektromagneticky.
Rodina Mini se rozrůstá čím dál tím rychleji. Po nedávném boomu jménem Countryman je tu zase žhavá novinka Paceman. Oba modely jsou ale předurčeny spíše mužům. Co tedy můžeme čekat v budoucnosti? Možná by si nějaký povedený model přály i ženy řidičky.