Historie Oullium Motors sahá již do 90. let, kdy byla Han-chul Kimem a jeho manželkou založena společnost Proto Motors. První sportovní myšlenka vznikla již na konci 90. let. Výsledkem tohoto snažení se stal koncept PS-II, který byl představen v roce 2001. V roce 2006 ale firmu Proto Motors koupila Oullim Group a vytvořila Oullim Motors.
Až v roce 2008 vzniká první model Spirra pod korejskou taktovkou. Jedná se o supersport, který má motor značky Hyundai, ultra lehkou karbonovou karosérii s trubkovým rámem, jenž je ručně svařován. Tato u jiných automobilek běžná technologie tenkrát v Koreji měla premiéru.
Tento na pohled velmi ucházející sporťák nezahálí ani pod kapotou. Najdete zde přeplňovaný vidlicový šestiválec, který je umístěn uprostřed automobilu, a můžete si vybrat hned ze čtyř verzí. Pohon je soustředěn na zadní nápravu a ovládat tohoto divocha budete šestistupňovou manuální převodovkou.
Základní verzí je provedení s výkonem 129 kW (175 koní) a točivým momentem 245 Nm. Maximální rychlost této nejlevnější verze je 212 km/hodinu. Další alternativou je motor přeplňovaný malým dmychadlem, který má již výkon 243kW (330 koní) a točivý moment 471 Nm. U této verze je maximální rychlost stanovena na 280 km/hod. Další verze v pořadí dostala od korejských vývojců velké turbodmychadlo, které slibuje výkon od 294 kW do 309 kW (400 – 420 koní). Točivý moment je potom 490 Nm a maximální rychlost, kterou se můžete prohánět, je 305 km/hod.
Naprostou senzací je nejvýkonnější typ motoru, který v sobě skrývá dvě přeplňovaná turbodmychadla a chlubí se výkonem od 331 kW do 368kW (450 – 500 koní ). Točivý moment se dostává do hodnot 539 Nm. Spirra s tímto typem motoru dosáhne až na 310 km/hod.
To ale rozhodně není maximum, čím se Korea může pochlubit. Vrcholem Oullim Motors je model Spirra EX. Ohromí vás výkonem 368 kW (500 koní) a točivým momentem 540 Nm. To už jsou hodnoty, kterými se rozhodně korejská automobilka může vychloubat i ve skutečném světě supersportů.
V adrenalinové sportovní jízdě vám jen pomohou litá kola s 19 palci, váha pouhých 1200 kg. Spirra je dlouhá 4355 mm, 1924 mm široká a 1215 mm vysoká. Rozvor náprav má 2660 mm. Rochod kol vpředu je 1580 mm a vzadu 1620 mm. Z 0 na 100 se s nejvýkonnější verzí dostanete již za 3,5 sekund. Nižší verze korejského sporťáku se mohou pochlubit hodnotami 3,8 sekund, 4,8 sekund a 6,8 sekund.
Korejská automobilka plánuje s tímto supersportem obšťastnit pouze asi 300 klientů. A zřejmě se pohrnou jako vosy na bonbón. Spirra má totiž na kontě dvě vítězství z korejských závodů cestovních aut, kde měla konkurenty jako Porsche GT3 RSR, BMW M3 nebo Nissan 350Z. A to už je slušná pověst.