Nebe i peklo má stejné vyjednávače: Aston Martin Vanquish S

0
1547
A kdo jste neviděli film 300 vězte, že řeč bude o ošlehaném vůdci britského Impéria (alespoň na poli automobilů), značce Aston Martin. Když v roce 2001 spatřil první Vanquish světlo světa, bylo jasné, že upadající značka je zachráněna. Ferrari a Porsche se otřásly v základech a na silnice sjel jeden z nejkrásnějších supersportů všech dob. Byl syrový a žíznil po titulu šampióna těžké váhy. O tři roky později došel výkonnostních úprav a tak byly v roce 2004 prodány první vyzrálejší modely Vanquish S. Výkon vozu byl posunut z 460 na 520 koní, maximálka za hranici 320 km/h a zrychlení, na kterém Astonům nikdy až tak nezáleželo, se zkrátilo na 4,7 vteřiny.
Sálající charisma ovšem vozům Aston Martin nedodává jejich výkonnost, nýbrž husí kůži navozující design a perfektní zpracování. Když jsem vůbec poprvé v životě zahlédl obrázky Aston Martin DB7, seběhl mi po zádech mráz a sjednotil se v jedno mohutné neurotransmiterové opojení. Vůz byl tak upřímně dravý a výjimečný svými tvary, že nedával spát nejednomu milovníku sportovních vozů. Nevypadal jako supersport, byl prostě jiný, proporčně dokonalý, osobitý a ke konkurenci aristokraticky lhostejný.
Charakteristickými rysy Aston Martin je přední gril chladiče ve tvaru tlamy rejnoka manty, ventilační výfuky na bocích za předními koly a to nejlepší na konec, vozy jsou vyráběny z velké části ručně. Nejlepší řemeslníci Británie se sjíždí na konkurzy práce pro Aston Martin. Někteří z nich stráví u značky zbytek svého života. A právě u modelu Vanquish S se majitel může těšit té nejumější pečlivosti při výrobě vozu, u které může i osobně být. Vidět, jak se vůz skládá, jak se ke kostře vozu přilepují karbonové díly karoserie, natahuje kůže na sedadla, leští ušlechtilé materiály středové konzole a jako klenot do ní zasazuje křišťálové tlačítko s nápisem Start.
Vanquish S je výkonnostní dominantou Astonů a majitel za své peníze (7,3 milionu korun) získává stroj z hliníku a karbonových vláken posazený na devatenáctipalcových kolech 255/40 vpředu a 285/40 vzadu. Volitelná výbava v podstatě neexistuje, vůz se prodává v plné palbě a jediné, co nese signaturu vašeho zásahu do výroby vozu, je nerezocelový štítek na prahu dveří s vaším jménem. Ale je pravda, že si můžete nechat za příplatek nainstalovat doplňky jako GPS, integrovaný telefon, držátko nápojů, vyhřívání předního okna a tzv. Smoker’s Pack pro kuřáky. Komu ale na jejich absenci záleží? Vždyť máte v rukou Vanquish S…
V roce 2007 bude končit výroba legendy Vanquish, a proto si Aston Martin připravil honosnou edici posledních 40 kusů Vanquish S s dovětkem Ultimate Edition. Ty budou v barvě „Ultimate Black“ s unikátním interiérem a jako jediné Vanquishe historie nebudou mít Astonům často vyčítaná řadící pádla pod volantem, ale klasický manuální šestikvalt!
Zvuk motoru V12 6.0 a hromot z výfuků, to jsou hodnoty, které Aston Martin vyznává. Stisknete křišťálové tlačítko Start a výfuky zvlní vzduch za vámi. Jejich dunění ostře roste a tromboticky se šíří žilami vás samotného i všech přihlížejících. Vanquish S… Nikdy neustoupí, nikdy neskládá zbraně a padnout na bitevním poli má za největší slávu, kterou může v životě dosáhnout.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here