Sebedůvěra pro úspěch v prodeji

6
1611

Budování vašeho byznysu je do velké míry o prodeji. Někdy je třeba působit lépe a zkušeněji. Je nezbytné přijmout zakázky, které vás nutí k rozvoji a k růstu. Vystrčíte hlavu a řeknete: „Jasně, to zvládneme!“ a poté zkontrolujete, s jakými zdroji to vlastně máte zvládnout.

 Prodat sám sebe je ta samá hra. To, co prodáváte, jste vy. Pokud chcete po někom, aby ve vás vložil svoji důvěru, někdy budete potřebovat působit velkoryseji, vášnivěji a zkušeněji, než na kolik se cítíte. Nemá to ovšem nic společného s tím, že budete lidem slibovat nesplnitelné. Toto mentální nastavení je totiž velmi efektivní a přímočarý způsob, jak se přimějete k růstu a dříve zdánlivě těžko realizovatelné činy se stanou rutinou. Samozřejmě, není to snadné a většina lidí se nejdříve cítí nejistě, když se o to poprvé pokusí.

 Víte, o čem mluvíme. Když si stoupnete do ringu a vaše nabídka je přijata, dostaví se strach, že druzí zjistí, že nejste tím, za koho se prezentujete. Tento nejistý pocit je psychologické žhavé startovací tlačítko pro lepší prodej. Existuje a vždy existovat bude. A stejně jako geny, které určují barvu vašich očí, je neměnitelné. Takže je potřeba naučit se s ním vycházet.

 Možná takovou situací právě procházíte. Vrháte se do něčeho, co jste dříve ještě nikdy nezkusili. Možná jste nabrali zkušenosti dříve na podobných projektech v menším měřítku, ale nikdy ne na takové úrovni, o jakou nyní usilujete. Proto cítíte ten zvláštní pocit v žaludku, když říkáte „důvěřujte mi a vyberte právě mě, jsem ten pravý!“

 Myslíte si, že to dokážete? Mistři prodeje jsou přesvědčení, že to zvládnou. Jejich mentální nastavení říká: „Teď všem ukážu!“ Nemohou si dovolit nakráčet mezi zákazníky a říci: „Jen aby bylo jasno, ve skutečnosti mám minimální až žádné zkušenosti s projektem takové velikosti a samozřejmě mám pochybnosti. Chci se tedy podělit o svoji nejistotu předtím, než bych náhodou nedostál očekávání, které do mě vkládáte.“

 Lidé vás najmou a budou důvěřovat vašim službám díky sebevědomí. Proto ti nejlepší prodejci světa slíbí, že daný úkol vykonají a poté teprve zjistí jakým způsobem. V dnešním světě lidé chtějí ze všeho nejvíce sebevědomí. Je totiž tím nejsnadnějším, co můžete ztratit.

 Možná si v dnešních dnech říkáte, že nikdo není ochotný nakupovat. Možná se bojíte o finanční zázemí, se kterým spolupracujete, nebo firmy, pro kterou pracujete. To dělá prodej jen obtížnějším. Tato nejistota je ovšem úplně ta stejná, jako ta, kterou cítíte když přijímáte pracovní úkol, s nímž ještě nemáte zkušenosti. Vždy se budete cítit nejistě v tom, jak věci dopadnou. Vždy.

 První krok k tomu, aby jste prodali sami sebe – svoji sebedůvěru – je v pochopení faktu, že váš svíravý pocit žaludku není ovlivněn ekonomikou. Je to pouze strach z toho, že půjdete s kůží na trh. Jednoduše se přihodilo, že zrovna když prezentujete svoji nabídku na trhu, ekonomice se nedaří úplně nejlépe.

 Pravdou je, že lidé stáje kupují. Nakupují produkty, služby a řešení. A nakupují od lidí se sebevědomím.

Takže pohřběte výmluvu na špatnou ekonomickou situaci. Zvadněte telefon a udělejte první kontakt. Možná se budete cítit poprvé zvláštně, ale člověk na druhém konci chce přesně to, co vy můžete nabídnout – velký kus sebedůvěry!

6 KOMENTÁŘE

  1. Mily ctenari,

    tento clanek byl prevzat z Vami uvedeneho zdroje. Predstavte si svuj zivot bez znalosti anglictiny a kolik informaci by vam kvuli tomu uniklo. Proto obcas vybiram zajimave zahranicni clanky, ktere timto zpusobem zprostredkovavam i ctenarum, kteri nejsou stejne jazykove vybaveni jako my.

    S pranim pekneho dne,

    Petr Gogolin

  2. Ale jo. Vždyť já sem rád, jenom jsem se jentak ptal ze zvědavosti =)Prostě děláte správné věci a já vám za to chci poděkovat. Taky přeju hezký den =)

  3. Váš komentář beru jako velmi pozitivní a zároveň při té příležitosti jsem rád vysvětlil, proč některé články přejímám.

    Děkuji Vám za projevenou přízeň, na shledanou u dalších článků 🙂

  4. Děkuji,že je někdo,komu záleží na nás,kteří neumí ten nejrozšířenější jazyk světa a dělá tuto velmi úžasnou službu pro nás.Díky!!!Dan.S

  5. Pozor, abyste to s tou sebedůvěrou nepřehnali na úkor reputace. Mám zkušenost s jedním šéfem, který se zřejmě podobnými poučkami řídil (slíbil kdekomu kdeco) a výsledek? Často jsme nestíhali termíny a kvalita šla taky do háje…

  6. Je dobre ze je to prelozene ale bolo by vhodne pre korektnost uvadzat aj originalny zdroj. (ak niekoho prepisujem myslienky je dobre to aspon spomenut v clanku alebo na konci 🙂 )

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here